וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה מפלה על רקע צבע העור"

פנחס וולף

10.9.2008 / 11:48

ח"כ מולה אמר את הדברים בדיון בכנסת, בו דווח על מקרים מזעזעים בהם בני העדה האתיופית חוו התעללות משוטרים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"המשטרה מפלה על רקע צבע העור", כך אמר הבוקר (רביעי) ח"כ שלמה מולה (קדימה) בישיבת ועדת הפנים של הכנסת שעסקה באלימות שוטרים נגד אתיופים. מולה, בעצמו מבני העדה האתיופית, סיפר כי שמע את סיפורו של צעיר אתיופי שבעקבות חילופי דברים עם שוטר מחוץ למועדון, נעצר ושוחרר. מספר ימים לאחר מכן, הגיעו שוטרים לביתו והכו אותו ומספר מבני משפחתו, וכעבור זמן הוא התאבד.

מולה טען כי פניות שמוגשות למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נענות מצד השוטרים בהגשת תלונה הפוכה. "אני מכיר בכך שתפקיד המשטרה להלחם בפשיעה, אבל על פעולותיה להיות על פי החוק והמוסר החברתי שלנו".

בוועדה הופיעה צעירה בת העדה, שעובדת בעיריית ירושלים, וספרה כי לפני כחצי שנה, בדרכה לעבודה, ראתה שאחיה מנהל ויכוח עם שוטרת בעקבות דו"ח שקיבל. "בטרם יחתום על הדו"ח אחי ביקש לקרוא אותו, אך השוטרת סירבה לכך והוא סירב לחתום" הצעירה סיפרה כי "בתגובה לצעקות השוטרת, הגיע שוטר אחר ותפס את צווארו של אחי, הצמיד אותו לעמוד והכה אותו מכות נמרצות". כשניסתה להפריד בין השניים, הגיע שוטר אחר שהכה גם אותה "וצעק עליי 'כושית מסריחה, מי הביא אתכם לארץ? אתם רק עושים בעיות למדינה'".

"גם כך לא קל להם"

היא המשיכה את סיפרה ואמר כי "לאחר מכן לקחו את אחי ואותי לתחנת המשטרה. שם היינו כבולים באזיקים ללא אוכל ושתייה. ראיתי את השוטרים באירוע מתאמים גרסאות וממלאים דו"ח". היא הוסיפה כי לאחר מכן הועברה לחקירה, ובה נאלצה לחתום על הצהרות שלא מסרה. לטענתה, "הוגשה תלונה למח"ש, אך התיק נסגר מחוסר אשמה".

נציג מח"ש שהיה בדיון אמר כי "אנחנו לא יודעים על מקרים מיוחדים נגד בני העדה האתיופית". ראש אגף משאבי אנוש במשטרה ניצב עמיחי שי הגיב לדברים ואמר כי "אין לנו במשטרה מדיניות כזו או אחרת נגד אתיופים. אסור לבוא ולומר שמשטרת ישראל מתייחסת לאזרחים על פי צבע עורם". לטענתו, "ידי לא רועדת כשאני צריך לומר לשוטר שסרח שהוא יוצא מהמשטרה". ניצב שי הוסיף כי כיום משרתים במשטרה 543 שוטרים ממוצא אתיופי מתוך כ-28 אלף שוטרים.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ אופיר פינס (עבודה) סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה פונה למשטרה לגלות רגישות יתר מול קטינים מהעדה האתיופית שגם כך לא קל להם בישראל". הוא המליץ למשטרה לקיים ישיבת מטה, לייצר מדיניות "ולהנחיל הוראות אופרטיביות שיגיעו לדרגת השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully