וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: מחלוקת לגבי התגבורת האמריקאית

גיל קדרון

10.9.2008 / 11:22

החלטתו של בוש להעביר גדוד מארינס לאפגניסטן עוררה תגובות קיצוניות בעד ונגד. חבר פרלמנט: "האם מטרתם להרוג יותר אזרחים?"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

החלטתו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש לצמצם את סדר הכוחות האמריקאים בעירק ב-8,000 חיילים ולהגדיל את נוכחות צבא ארה"ב באפגניסטן מעוררת תגובות קיצוניות. לשכת הנשיא האפגני חמיד קרזאי בירכה על המהלך, בעוד מספר חברי פרלמנט מקומיים, כמו גם המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ברק אובמה, הביעו התנגדות נחרצת.

"אם הגדלת סך הכוחות האמריקאים באפגניסטן משמעותה חיסול האויב שלנו בכל קצוות תבל, אז אנחנו בעד", אמר רמזאו בשרדוסט, חבר פרלמנט מקומי. "אולם אם הם כאן על מנת להרוג חפים מפשע בהראט, הלמנד, בדגהיס או קנדהר, איננו רוצים אותם".

בוש הכריז כי גדוד של מארינס יגיע לאפגניסטן בינואר, במטרה לעצור את גל האלימות הגואה במדינה. בשנה האחרונה הגבירו אל קאעדה והטליבן את מאמציהם לפגוע בכוחות ארה"ב ונאט"ו, בעיקר על ידי שימוש באזורי השבטים בצפון-מערב פקיסטן כבסיסים מהם הם מסתננים מעבר לגבול ותוקפים בעומק אפגניסטן.

עוד כוחות יפגעו או יגנו?

המשבר הפוליטי והכלכלי בפקיסטן לא סייע למאמציה לעצור את הסחף. כעת משרתים 33 אלף חיילים אמריקאים באפגניסטן, אליה פלשו ב-2001, אלו אינם מורשים לפעול בפקיסטן. "כפי שלמדנו בעירק", אמר אתמול בוש בבית הלבן, "הדרך הטובה ביותר להגביר את תחושת הביטחון של התושבים היא על ידי שיפור הביטחון האישי שלהם, ולשם כך אנו זקוקים לעוד כוחות". אובמה ביקר החלטה זו, אותה כינה "לא מספקת". אובמה הבטיח כי אם ייבחר לנשיא יגביר את הנוכחות באפגניסטן בצורה משמעותית.

"הממשלה מחזיקה בעמדה דומה לזו של ממשל ארה"ב", נמסר מלשכת הנשיא קרזאי. "אנו זקוקים לעוד כוחות זרים במדינה, ונקבל אותם בברכה, ואלו ימשיכו להילחם לצד הכוחות שלנו. הפתרון לטווח הארוך הוא חיזוק המדינה ואימון כוחותינו".

אולם לא כולם באפגניסטן מאושרים מהמדיניות החדשה של ארה"ב. מקרי המוות הרבים מספור בחודשים האחרונים של אזרחים אפגנים מידי כוחות ארה"ב ונאט"ו פגעה בפופולריות ובאמון של אפגנים רבים בחיילים הזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully