וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים הונו קשישים אמריקאים במיליוני ד'

נתיב נחמני

10.9.2008 / 10:06

10 תושבי המרכז נעצרו בחשד ששכנעו קשישים אמריקאים שזכו בלוטו, וכי עליהם לשלם להם את מס הזכייה. לפי הערכות הם גבו 2 מיליון דולר

עשרה תושבי המרכז בשנות השלושים לחייהם נעצרו היום (שלישי) בחשד לעוקץ בהיקף של מיליונים, לאחר ששכנעו קשישים אמריקאים כי זכו בלוטו וכל שעליהם לעשות כדי לקבל את הכסף הוא לשלם את מס הזכייה. החשודים נעצרו לאחר חקירה שנפתחה בישראל בעקבות דיווח שהועבר מה-FBI, לא לפני שהספיקו ליצור קשר עם אלפי אמריקאים.

המשטרה בארצות הברית התחילה לצבור יותר ויותר תלונות מאזרחים, בעיקר קשישים, שטענו ש"זכו" לטלפון ממשרד עורכי דין בארה"ב. "אני שמח לבשר לך שזכית בהגרלת הלוטו", אמר הקול בצידו השני של הקו. על פי התלונות, על מנת לממש את הזכייה, נאמר להם כי עליהם לשלם מס זכייה בסך עשרות אלפי דולרים. את הכסף הם נדרשו לשלוח דרך חברות להעברת כספים או להפקיד בחשבונות קש שפתחו החשודים. לאחר ששילמו, כספי הזכייה מעולם לא הגיעו והם הבינו שנפלו קורבן להונאה.

לאחר חקירה שנוהלה בארה"ב והצלבת התלונות, שביל הראיות הוביל את החוקרים לישראל. באמצעות האינטרפול הועבר המידע למפלג ההונאה של מחוז תל אביב לפני מספר שבועות. במהלך החקירה חשפו החוקרים את המשרד ממנו ניהלו החשודים את ההונאה הגדולה והפשוטה. מידי יום בשעה שלוש בצהריים, נהגו עשרת החשודים להגיע ל"עבודה" ולחפש קורבנות חדשים.

במהלך פשיטה שנערכה אתמול על ידי בלשי המפלג בסיוע לוחמי יחידת "ברק", נחשפו פרטיהם האישיים של אלפי אזרחים אמריקאים וסכומי כסף אותם היו אמורים להעביר. החוקרים גם חשפו את הפרטי החשבונות אליהם הועברו הכספים וכאמור, עצרו את עשרת החשודים.

על פי הערכות ראשוניות של המשטרה, העשרה הצליחו להוציא במרמה סכום העולה על שני מיליון דולר. במהלך היום יובאו החשודים לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בחשד לעבירות מרמה, זיוף, קשר לפשע והתחזות לאחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully