וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם חמאס בשלטון, מעבר רפיח יישאר סגור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.9.2008 / 9:47

מצרים הודיעה לחאלד משעל כי "הוא יכול לחלום" שמעבר רפיח ייפתח, כל עוד ארגונו שולט בעזה. "חמאס יואשם בהכשלת הדיאלוג עם פתח"

"מצרים והליגה הערבית עומדות להטיל על חמאס את האחריות על הכשלת הדיאלוג בין פתח לחמאס" – כך מסרו (רביעי) לעיתון כוויתי מקורות פלסטינים המוגדרים כ"מהימנים". בדיווח נמסר עוד כי מצרים והליגה הערבית יעשו זאת משום שחמאס מתמיד בסירובו להיענות לבקשת קהיר להעביר את השליטה ברצועת עזה לגורמים אחרים במטרה להתחיל בדיאלוג.

"קהיר הציעה בעבר לחמאס להעביר את השליטה ברצועת עזה לגורם ערבי מוסכם שינהל אותה עד למציאת פשרה בין הפלגים הפלסטינים", מסרו המקורות. "חמאס דחה בתוקף את ההצעה ומסר כי לא יעביר את השליטה בעזה אלא בהסכם עם הרשות הפלסטינית שיכבד את הלגיטימיות של הפרלמנט הפלסטיני ויוריד מסדר היום את ההצעה לקיים בחירות מוקדמות".

המקורות מסרו עוד כי חמאס מעוניין גם להשיב את מנגנוני הביטחון לפעילות מלאה ולהכליל את אנשיו במנגנונים "לפני כל דיון בנושא", אולם מצרים והרשות הפלסטינית דוחות את הבקשה. המקורות ציינו כי "מעבר רפיח יישאר סגור מלבד יומיים בחודש שבהם הוא ייפתח לצורך מעבר של מקרים הומניטאריים. קהיר אף הודיעה לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל שהוא יכול לחלום שמעבר רפיח יישאר פתוח באופן תמידי כל עוד שולט חמאס ברצועה".

לטענתם הליגה הערבית מתכוונת להטיל על אירן אחריות על כך שהדיאלוג הפלסטיני אינו מתקדם. "אירן לוחצת על חמאס ומשלמת לו כסף במטרה שהמצב ברצועה יוותר על כנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully