וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יירש את הדיקטטור עם הגרעין?

עידן דורנר

10.9.2008 / 8:25

בעקבות השמועות על קצו המתקרב של נשיא צפון קוריאה החולה, במערב חוששים מעתיד המדינה הגרעינית ומנסים לנחש מי יהיה היורש

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"מנהיגה של קוריאה הצפונית, קים ז'ונג איל התמוטט והוא חולה מאוד", כך אמר הבוקר (רביעי) בכיר בממשל הדרום קוריאני. לטענת בכירה בשירותי המודיעין האמריקאי, קים לקה ככל הנראה בשבץ במהלך השבועות האחרונים. למרות הכחשות נמרצות מצד בכירים במשטר הקומוניסטי, במערב מודאגים מאוד מעתידה של המדינה המחזיקה בנשק גרעיני.

המומחים מסמנים מספר יורשים פוטנציאלים, למקרה שהערכות יתבררו כנכונות וקים ז'ונג איל, הידוע כמי שסובל מסכרת ומבעיות לב, ימות בגיל 66. האופציה הריאלית ביותר היא שאחד משלושת בניו יירש את מקומו, כפי שהוא ירש את השלטון מאביו, קים איל סונג.

ג'ונג צ'ול, בנו השני של קים, נחשב לבעל הסיכויים הטובים ביותר לתפוס את השלטון. לפי ההערכות (הגיל המדויק אינו ידוע בבירור) הוא בן 26. הוא התחנך בשוויץ והוא סובל מבעיות הורמונליות. למרות שלא טופח באופן רשמי לרשת את קים, מומחה לענייני קוריאה הצפונית טוען כי הוא נהג ללוות את אביו במסעותיו הרשמים ברחבי המדינה.

ג'ונג נאם, בן 37, הוא בנו הבכור של קים, אך רבים מאמינים כי הוא איבד את הבכורה במירוץ לראשות המדינה, לאחר שניסה להיכנס ליפן באמצעות דרכון מזוייף. הבן הצעיר ביותר, ג'ונג און, בן 25, נחשב למוכשר ביותר מבין האחים, אך ספק אם יירש את השלטון במדינה בה לאח הבכור יש עדיפות ברורה על פני אחיו.

יורשים פוטנציאלים: מפקדי הצבא

ג'נג סונג טאאק, בן 62, הוא בעלה של אחותו של קים והוא משמש כמנהיג מפלגת הפועלים, המפלגה היחידה במדינה. הוא איבד מכוחו לפני מספר שנים, לאחר שניסה להוביל מאבק להנהגת שורה של רפורמות במדינה. לאחרונה הוא שב למוקדי הכוח בהנהגה ויש מי שסבור כי הוא האיש החזק במפלגה אחרי קים, למרות דרגתו הנמוכה.

קים יונג נם, בן 80, הוא מנהיג הפרלמנט ולפי הגדרת תפקידו הוא ראש המדינה, אם כי לא בפועל. למרות שהוא נחשב לחבר מפלגה נאמן וכיהן בעבר כשר החוץ, אין לו רקורד של אחד המנהיגים שהובילו את המהפכה הקומוניסטית במדינה, הנחשב להכרחי על מנת להפוך למנהיג. אם הוא אכן יירש את קים, יהיה זה ככל הנראה כתואר רשמי בלבד.

ג'ו מיונג רוק הוא ראש המחלקה הצבאית במפלגה, הנחשבת לבעלת עוצמה רבה. הוא גם משמש כסגנו של קים בראשות הכוחות המזויינים. עם זאת, לפי ההערכות גם הוא אינו בקו הבריאות.

גנרל נוסף, או קוק ריול, תוייג בשנת 2006 בדו"ח של המודיעין הדרום קוריאני כיורש של קים בראש הצבא. לפי הדו"ח הוא דמות מאוד אמינה המכירה היטב את השכנה מדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully