וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן הורתה לחמאס להשתלט על הגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.9.2008 / 8:55

עיתון כוויתי מדווח כי בכירים אירנים נפגשו עם משעל והורו לחמאס לתפוס את תפקיד יו"ר הרשות, לשלוט בגדה ולסכל הסכמים עם ישראל

בפגישה שנערכה באחרונה בדמשק בין בכירים מאירן, סוריה וחמאס, הורו האירנים לחמאס לתפוס את תפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית, עם תום כהונתו של אבו מאזן בינואר 2009. כך דיווח עיתון כוויתי. לפי הדיווח, הפגישה נערכה לבקשת האירנים במטרה לדון ביחסי אירן-סוריה-חמאס לאור ההתפתחויות המדיניות האחרונות באזור ובעיקר על רקע התקרבות חמאס לירדן וסיום כהונת אבו מאזן.

לפי הדיווח, הפגישה נערכה בלשכתו של הגנרל מוחמד נאסיף, המשמש כאיש קשר בין טהרן לדמשק, ונכחו בה ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק, מפקד הכוח הלבנוני של 'חטיבת אל-קודס' השייכת למשמרות המהפכה האירניות מוחמד רדא זאהדי, ושגריר אירן בדמשק אחמד מוסאווי.
העיתון דיווח כי במהלך הפגישה הגדיר השגריר את יעדיה של חמאס בתקופה הקרובה, ביניהם כאמור תפיסת השלטון ברשות הפלסטינית כצעד מקדים לקראת השתלטות הארגון על הגדה המערבית ומניעת יישום כל הסכם שיושג בין הרשות לישראל.

השגריר הביע את דאגת אירן מהמחיר שחמאס משלמת עבור התקרבותה לשלטונות הירדנים אולם משעל הבהיר כי התקרבות זו משרתת את המטרות הפוליטיות של חמאס, משום שלדבריו יחסים אלו יאפשרו לחמאס לחזק את נוכחותו החמושה בירדן ואף יאפשרו לו לצאת פיגועים מירדן נגד יעדים ישראליים. בכיר משמרות המהפכה, רדא זאהדי, הציע לחמאס לסייע לוגיסטית לחיזבאללה על מנת שיוכל לבצע בחשאי פיגועים בירדן או לחילופין לצאת מהממלכה לצורך ביצוע פיגועים.

העיתון דיווח כי משעל לא סרב להצעה אולם הוא התנה זאת בחיזוק מעמדו של חמאס בירדן והשבת היחסים בין הצדדים לתקופה שבה חמאס שהה בשטחה. רק אז, הבהיר משעל, יתאפשר לחמאס לסייע לחיזבאללה. הגנרל נאסיף, לפי הדיווח, הביע את נכונותה של סוריה להגיש כל סיוע אפשרי בנושא זה והבהיר כי דמשק תישאר משענת לארגוני ההתנגדות וכי אף אחד בעולם לא יצליח לפגוע ביחסים האסטרטגים בין סוריה, חיזבאללה ואירן. "המקום הטבעי של הנהגת חמאס הוא דמשק", אמר עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully