וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: "הרפורמות שלי הובילו לאישום נגדי"

עדי שמחוביץ

9.9.2008 / 21:31

המשנה לראש הממשלה תקף בחריפות את הפרקליטות. "הכל בתיק שלי היה נגוע בשיבוש הליכים. הפגיעה באנשי ציבור - הפרה של הדמוקרטיה"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: נעמה דרור)

המשנה לראש הממשלה חיים רמון תקף הערב (שלישי) את הפרקליטות על אופן התנהלותה בחקירתו. בכנס של ועד מחוז ת"א והמרכז של לשכת עורכי הדין נשא רמון את נאום "האני מאשים שלו": "אני הורשעתי על אדישות, לא על זדון, לא על כוונה פלילית – על אדישות. אבל זה שהפרקליטות התרשלה רשלנות רבתית בתיק שלי, על זה מישהו נעמד לדין? ננזף? נעמד לדין משמעתי? הכל בתיק שלי היה נגוע בשיבוש הליכי משפט".

"הפרקליטות היא הגוף היחיד במדינה שאין עליו פיקוח", אמר רמון. "למשטרה יש את מח"ש, לשופטים יש את נציבת פניות הציבור. הפרקליטות זה הגוף היחיד במדינה שיכול לעשות מה שהוא רוצה בלי פיקוח. זה הגוף החזק ביותר במדינה".

"זה יכול לקרות לכל אחד"

"כשבאתי למשרד המשפטים ניסיתי לעשות מספר רפורמות", הוסיף רמון. "אחת מהן היתה להקים נציבות תלונות ציבור בעניין הפרקליטות, וזה לא הדבר היחיד שהצעתי שגרם להסתבכותי. הרי אם בתיק חקירה של שר משפטים מכהן קורים דברים כאלה, אז זה יכול לקרות לכל אחד. ואין למי להתלונן".

רמון גם התייחס להתמשכות החקירות נגד אנשי ציבור ואמר כי יש לכך השלכות קשות. "לא רק הנחקר נפגע. גם הציבור נפגע. הפגיעה באנשי ציבור זו הפרה שיטתית של רצון העם והדמוקרטיה", אמר.

עו"ד אלי אברבנאל, פרקליט מחוז ירושלים שהשתתף באירוע, אמר בתגובה כי הוא לא מבין את הטענות שהפרקליטות היא זו שתפרה את התיק לרמון. "היתה הרמוניה מלאה בין השר רמון לבין הפרקליטות", אמר. "רמון רצה להצעיד את הפרקליטות קדימה. כשהתברר שיש תיק לרמון זו היתה בשורה מרה לפרקליטות". אברבאנל התייחס בדבריו להאזנות הסתר. "אין תחום מסודר יותר, שנעשו בו יותר רגולציות מתחום האזנות הסתר. הכללים ברורים לחלוטין", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully