וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן גרעינית - לא מצב של מלחמת עולם"

יהושע בריינר

9.9.2008 / 19:33

לדברי ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, האיום האירני משמעותי, אך לא צריך להשתמש בביטויים אפוקליפטיים. "זה לא מצב של אל חזור"

"אני שומע שיש כאלה שמגדירים את האיום האירני כאיום קיומי על ישראל ואומרים שמרגע שתהיה להם יכולת גרעינית, החלה הספירה לאחור להשמדת ישראל. אין בהתבטאויות האלה תבונה רבה, וזהו מסר חמור לציבור בישראל. ניתן לומר שזה איום משמעותי מבלי להשתמש בביטויים אפוקליפטיים, כפי שנוהג שר הביטחון אהוד ברק. המצב כיום הוא לא של אפוקליפסה עכשיו. זה לא מצב של מלחמת עולם". כך אמר הערב (שלישי) ראש המוסד שלעבר אפרים הלוי בכנס של המכון למחקרי ביטחון בתל אביב.

הלוי הדגיש כי "אירן גרעינית זה לא מצב של אל חזור". לדבריו, צפון קוריאה היא דוגמה טובה לכך. "אולי המדיניות האירנית היא להגיע ליכולת הסף על מנת לקדם את האינטרסים שלה במזרח התיכון", הוסיף. עוד אמר הלוי, כי "אם נגיע למצב שיחייב פעולה, חשוב שיקדם לה ניסיון לדבר עם האירנים, כך שמה שלא יקרה אחר כך, לא ניתן יהיה לומר שלא ניסינו לדבר. מבחינת דעת הקהל בעולם זה חשוב".

"בסופו של דבר", ציין הלוי, "רשימת התמריצים שהציגה ארה"ב לפני אירן היא הליכה ממשית לקראתה, על מנת לאפשר לאירנים להיות הגמוניים ולקדם את האינטרסים שלהם במזרח התיכון. השינוי במדיניות ארה"ב, כך שמכל קצות הקשת הפוליטית מסכימים לנהל איתם מו"מ, הוא ניצחון בעיניים האירניות".

גם סגן שר הביטחון לשעבר, ד"ר אפרים סנה, נשא דברים בכנס. לדבריו, "יש לעודד את העם האירני לבצע הפיכה בפעם השלישית בתוך חמישים שנה. "העם האירני רוצה בכך", הוסיף, "אך בינתיים הוא רואה את החנופה לאחמדינג'ד". הוא סיכם ואמר כי "האופציה הצבאית אינה רצויה, כי יהיו לה השלכות לא נעימות בלשון המעטה, אבל היא עדיין עדיפה על אירן גרעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully