וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים הלבנות מעדיפות את מקיין כנשיא

גיל קדרון

9.9.2008 / 23:28

הודות לבחירתו בשרה פיילין כסגניתו, זוכה המועמד הרפולביקני ליתרון של 12% בקרב נשים לבנות. דיווח: פיילין גבתה אש"ל על ימים שבילתה בבית

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין יכול להביט בסקרים בשביעות רצון. עושה רושם שבחירתו במושלת אלסקה האלמונית שרה פיילין לסגניתו האפשרית טרפה את הקלפים לקראת הבחירות הכלליות ב-4 בנובמבר.

לפי רוב הסקרים, נהנים מקיין ויריבו הדמוקרטי אובמה מכ-47 אחוזי תמיכה כל אחד, אולם התופעה המעניינת מכולן היא המהפך הגדול ביותר בנטייתן של נשים לבנות, שערקו ימינה לאחר הוועידה הרפובליקנית.

לפני הוועידה הדמוקרטית, שהתקיימה בסוף חודש אוגוסט, הוליך אובמה בשמונה אחוזים בקרב נשים לבנות, עם 50% לעומת 42% של מקיין. כעת, ימים ספורים לאחר הוועידה של הרפובליקנים, זינק מקיין ליתרון גדול של 12 אחוזים בקרב נשים לבנות, עם 53 אחוזי תמיכה, אל מול 41 בלבד לאובמה. מחנהו של אובמה שמר על קור רוח, כאשר מנהל הקמפיין שלו התעקש כי "הסקר הזה מוטעה. סקרים בודדים, במיוחד כשבוחנים אוכלוסיות ספציפיות, מצביעים על שינויים עצומים".

הצטרפותה של פיילין למחנהו של מקיין היא זו שלפי ההערכות אחראית לשינוי הקיצוני. האשה בת ה-44, שתיארה את עצמה בתור "אמא רגילה שהתגלגלה לפוליטיקה" זכתה לביקורות חיוביות ביותר בקרב אזרחי ארה"ב לאחר הנאום שנשאה, אותו ניצלה בעיקר על מנת לתקוף ישירות את אובמה.

הנשים מעדיפות אשה על פני שחור

פרשנים פוליטים סברו כי מקיין בחר בפיילין כדי לזכות באהדתן של נשים, שרבות מהן התקשו לשכוח ולסלוח לאובמה על ניצחונו על הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטים. שלא לדבר על כך שלא שקל לבחור בה כמועמדת שלו לסגנית הנשיא, והעדיף את ג'ו ביידן.

אם ייבחר אובמה לנשיאות, הוא יהיה הנשיא השחור הראשון בארה"ב, מדינה שידועה בשמרנותה ובמסורתה הגזענית. סוגיית צבע עורו של הסנאטור מאילינוי אמנם לא הפכה לנושא מרכזי בבחירות, אולם בשבועות האחרונים גדל מספר האנשים שאמרו בסקרים כי יתקשו להצביע למועמד שחור.

תומכיו של אובמה יכולים להתנחם בכך שבסקרים שבוחנים את מספר האלקטורים לפי מדינות - בהתאם לשיטת הבחירות בארה"ב - מראים כי לדמוקרטים יתרון של 243 מול 189. המועמד שישיג את מירב האלקטורים הרב ביותר (מתוך 538) יתמנה לנשיא.

לוחמת בשחיתות?

ידיעה שפורסמה הערב ב"וושינגטון פוסט" עשויה לעמעם את זוהרה של פיילין, שמוצגת על ידי הרפובליקנים כלוחמת בשחיתות ובהוצאות גבוהות של פוליטיקאים על חשבון משלם המסים. ה"פוסט" גילה כי לפי המסמכים הרשמיים של ממשל אלסקה, בעודה מושלת קיבלה פיילין תשלום אש"ל (אוכל, שתייה ולינה) עבור 312 יום בהם בילתה בעצם בביתה בבירת אלסקה ג'ונו, או בבית המשפחה בעיירה וואסילה.

בנוסף, גילה ה"פוסט" כי בנותיה ובעלה של פיילין גבו ממשלמי המסים באלסקה יותר מ-43 אלף דולר על טיסות ולינה יחד עם פיילין, בעודה בתפקיד. דוברת המושלת לא הכחישה את הדיווח, אלא טענה כי אין מדובר בעניין יוצא דופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully