וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בר-און: התקציב לא מקצץ, הוא מרחיב

רוני רוזמן

9.9.2008 / 15:32

שר האוצר אמר כי העברת התקציב קריטית כדי לשדר יציבות של המשק. "זה תקציב של גידול בתשתיות, בהון אנושי ובמחקר"

"יש להיערך לכך שהכלכלה הגלובלית תשפיע על ישראל ותהיה האטה בקצב הצמיחה. עיננו פקוחה יחד עם בנק ישראל וכל הרגולטורים. לאור זאת קיימת חשיבות רבה להעברת התקציב כדי לשדר יציבות למשק". כך אמר היום שר האוצר רוני בר-און במפגש של בכירי המגזר העסקי עם ראשי האוצר באיגוד לשכות המסחר בראשות אוריאל לין.

במפגש הציג שר האוצר את עקרונות תקציב 2009 ואמר כי "התקציב הוא פרי עבודה ממושכת בתוך המציאות הפוליטית הבלתי אפשרית. כאשר הדיון הפיסקלי נתקל בפוליטיקה זה גורם לקטסטרופה. במהלך השנה האחרונה האוצר גילה נחישות כלכלית ושימש ככלב השמירה. נראה שמדובר לכאורה בתקציב של קיצוצים, אבל בפועל זה תקציב של גידולים בתשתיות הפיזיות, בהון האנושי ובמחקר ובפיתוח".

שר האוצר קיבל בחיוב את עמדת איגוד לשכות המסחר כי יש לשלב בתוכנית הפריפריה גם תוכנית לענפי המסחר והשירותים. שר האוצר אמר כי מדינת ישראל לא יכולה לברוח מאחריות להזנחת הפריפריה. "יותר משהפריפריה צריכה את כלכלת ישראל, כלכלת ישראל צריכה את הפריפריה", אמר בר-און. "זוהי ההזדמנות הגדולה שלנו לצמיחה גדולה ומשמעותית."

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר כי "יש חשיבות עצומה להעברת התקציב קודם שיתחילו הדיונים הקואליציוניים. אי העברת התקציב עלולה לסכן את ההישגים הכלכליים של המשק בחמש השנים האחרונות. כולנו ערים למתרחש בעולם. משבר פיננסי, ירידה בצמיחה, עלייה באבטלה. ההשפעות, באופן בלתי נמנע, יגיעו לישראל וחלקן כבר הגיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully