וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציונות כלכלית: אושרו הקלות במס לעולים ותושבים חוזרים

פנחס וולף ורוני רוזמן

9.9.2008 / 14:46

הכנסת אישרה רפורמה המעניקה לעולים ותושבים חוזרים פטור ממס לעשר שנים, על כל סוג של הכנסה שמקורה בחו"ל

הכנסת אישרה היום (שלישי) רפורמה רחבה וחסרת תקדים המעניקה הטבות והקלות במס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים. לפי הרפורמה, שגיבשו משרד הקליטה ורשות המסים, יקבלו עולים ותושבים חוזרים פטור ממס ומדיווח בישראל לתקופה של עשר שנים על נכסים והכנסות שמקורם מחוץ לישראל. ההקלות יחולו על כל סוגי ההכנסות - מריבית, דיווידנד, שכירות, עסק, משכורת או רווחי הון – בתנאי שמקורן בחו"ל.

משמעות הדבר היא שחברות בשליטת עולים או תושבים חוזרים לא יסווגו כחברות ישראליות ולא יהיו כפופות למס הכנסה בישראל. כך, למעשה, יוכלו בעליהן להפיק הכנסות פטורות ממס בעולם כולו.

התיקון לפקודת מס הכנסה שאושר היום על ידי הכנסת פה אחד בקריאה שניה ושלישית יחול על עולים ותושבים חוזרים שהגיעו לישראל החל מה-1 בינואר 2007. מטרת הרפורמה היא לעודד עלייה לישראל של מאות אלפי ישראלים החיים בחו"ל.

בנוסף, קובעת ההצעה כי תינתן לעולים ולתושבים חוזרים תקופת הסתגלות בת שנה ממועד הגעתם ארצה, אשר בה לא ייחשבו לתושבי ישראל לצורכי מס הכנסה.

שר הקליטה אלי אפללו אמר היום כי הרפורמה מהווה מהפכה של ממש, המשלבת לראשונה בין כדאיות ערכית ועלייה ממניעים ציוניים לבין כדאיות כלכלית, ותעניק לעולים ולתושבים חוזרים נקודת זינוק התחלתית להשתלבות כלכלית בישראל שתתרום רבות לצמיחת המשק. לדבריו, נטל המס היווה מאז ומתמיד מכשול משמעותי בדרכם של עולים וישראלים לעלות ארצה, והסרתו תביא לגידול משמעותי בממדי העלייה והחזרה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully