וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזורה בדמשק: 160 אתרי אופוזיציה נחסמו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.9.2008 / 15:02

ארגון זכויות אדם סורי מדווח כי משנת 2000 נחסמו יותר מ-160 אתרי אינטרנט המתנגדים לממשל. "לאחרונה התגברה הצנזורה"

"מאז שנת 2000 חסמו השלטונות הסורים יותר מ-160 אתרי אינטרנט המתנגדים למשטר" – כך מדווח היום (שלישי) ארגון סורי לזכויות אדם בשם "המרכז הסורי לתקשורת ולחופש הביטוי". בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי לאחרונה הגבירה סוריה את פעילותה נגד אתרים המתנגדים למשטר וחסמה רבים מהם.

הארגון מפרט מי הם האתרים שחסמו השלטונות הסורים בשנים האחרונות: 35 מתוך 160 האתרים שנחסמו מזוהים או שייכים למחנה הכורדי בסוריה, 28 הם אתרים פוליטיים של ארגוני אופוזיציה, 25 הם אתרי חדשות, ביניהם אתרים של עיתונים לבנונים אנטי-סורים, 13 הם אתרים של מפלגות איסלמיות וחמישה אתרים נוספים שייכים לארגוני זכויות אדם.

לדברי המרכז, השלטונות הסורים חוסמים את האתרים מבלי שהם כלל מזמנים את בעליהם לחקירה וללא כל הודעה מוקדמת, כפי שעשו לאתר אופוזיציה שנחסם לאחר שהציג תמונות של חיסול בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בדמשק. יושב ראש המרכז, מאזן דרוויש, מסר כי חסימת האתרים מבוצעת במסגרת מדיניות שיטתית של פיקוח אחר כלי התקשורת וניסיון לשלוט על רשת האינטרנט. "לאחרונה מגבירים השלטונות את פעילותם נגד אתרים, בעיקר של מפלגות אופוזיציה סוריות ושל המחנה הכורדי", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully