וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"60% מהסטודנטים תומכים בהשבתת הלימודים"

נעמה טלמור

9.9.2008 / 13:52

כך עולה מסקר שנערך בקרב סטודנטים מ-4 אוניברסיטאות. 70% מהסטודנטים בישראל תומכים בחידוש המאבק בהעלאת שכר הלימוד

אגודות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב והעברית בירושלים פרסמו היום (שלישי) את תוצאות הסקר שנערך בקרב 1,200 סטודנטים, מארבע אוניברסיטאות (ת"א, עברית, טכניון ובן גוריון). מנתוני הסקר, שערכה חברת "גיאוקרטוגרפיה" עולה כי 70% מהסטודנטים בישראל תומכים בחידוש המאבק כנגד העלאת שכר הלימוד. 60% אמרו כי הם מוכנים לחדש את המאבק גם במחיר שביתה, על חשבון שנת הלימודים.

רק 16% מהנשאלים אמרו כי על ההנהגה להסכים לההעלאה בשכר הלימוד ללא כל מאבק. 93% מהסטודנטים טענו כי הם מכירים את המלצות ועדת שוחט לבחינת מצב ההשכלה הגבוהה, בכל הנוגע לשכר הלימוד.

עוד עולה מהסקר, כי 24% מהסטודנטים סבורים כי הסוגייה הבוערת ביותר בכל הנוגע למצב ההשכלה הגבוה, היא מחסור חמור בתקציב. לעומתם, 21% סבורים כי המחסור במרצים ורמת ההוראה הנמוכה הם הבעיה החמורה במערכת.

"הנהגת הסטודנטים מנהלת את המאבק נגד ההעלאת שכר הלימוד בצורה שקולה ומתוך אחריות, אך אי החלטה של הממשלה בעניין מעמידה סימן שאלה גדול סביב פתיחת השנה האקדמית", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, שלמה לוי.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א גיל גולדנברג אמר, כי "ממצאי הסקר נותנים לנו זריקת מרץ ומעניקים לנו את המנדט למאבק מחודש. בימים בהם שר האוצר רוני בר-און עסוק בעיקר בפריימריז בקדימה, סטודנטים ישלמו את המחיר הכבד".

גולדנברג הודיע, כי "החל מיום חמישי הקרוב תחודש המחאה במלוא העוצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully