וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישום נגד רה"מ? לח"כים לא אכפת

פנחס וולף

9.9.2008 / 12:36

רק 20 חברי כנסת השתתפו בישיבת פגרה שעסקה בהמלצה להגיש כתב אישום נגד אולמרט. ח"כ אלדד: "מעשי אולמרט גובלים בבגידה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"הייתי מוחק מסעיפי האשמות לאולמרט את 'הפרת האמונים'. בסעיף הזה יכול להיות מואשם מי שהיה נאמן אי פעם למשהו, אבל אהוד אולמרט לא היה נאמן מעולם לכלום, זולת האיש אולמרט. אדם שעשה מעשים הגובלים בבגידה, לא יכול להיות שאאשים אותו בהפרת אמונים" - כך אמר היום (שלישי) ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל), במהלך דיון פגרה מיוחד שיזמו סיעות ישראל ביתנו והאיחוד לאומי-מפד"ל בנושא "חוסר הלגיטימיות של הממשלה והחלטותיה".

לדברי אלדד, "אהוד אולמרט עומד בשעה זו בראש ממשלת ישראל. אבל מאין לנו לדעת מה מניע אותו לקבל החלטה? מחר הוא יקבל החלטה למסור שטחים לאויב הערבי, מאין לנו לדעת שלא שיחדו אותו ושילמו לו עבור זה? אדם החשוד בקבלת שוחד לא יכול לעמוד בראש ממשלת ישראל, גם משום שאיננו יודעים מה מניעיו. לאיש הזה אסור להיות ראש ממשלה ועליו להשעות עצמו מיידית. מצידי, שבינתיים יתכונן למשפט, או יכין מזוודה עם מספר דברים שיסייעו לו בכלא, אבל הוא לא יכול לקחת את ישראל לוויתורים לא בגלל ויכוח פוליטי, אלא בגלל ויכוח פלילי"

אלדד המשיך ותקף את ראש הממשלה ושרים בממשלתו: "אולי קשה מהידיעה שממשלת ישראל ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה, זה תגובת ראש הממשלה ומקורביו. במדינות מתוקנות היו מכריחים את ראש הממשלה לבלוע את כל הניירת עם הדברים שאמר על מבקר המדינה. גם על השרה רוחמה אברהם, היועץ המשפטי לממשלה אמר שמעשיה לא היו פליליים אבל נשקו לפלילי. אנחנו לא מחפשים שרים נושקים, יש לנו כבר שר שנישק בצורה פלילית".

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר במליאה כי "בישראל אין ממשלה אלא גוף שפועל בחוסר לגיטימיות מוחלטת הממשיך במשא ומתן הזוי ומוטעה. מורשת אולמרט לא תהיה הסכם שלום אלא תיקים פליליים והזנחת ביטחון המדינה".

בישיבת הפגרה המיוחדת השתתפו 20 חברי כנסת בלבד, ויו"ר הכנסת דליה איציק אף נזפה בח"כים שחתמו על הדרישה לכנס את הדיון המיוחד במהלך הפגרה ולא השתתפו בישיבה. שני השרים שהשתתפו בישיבת המליאה - אלי אפללו (קדימה) ויצחק כהן (ש"ס), לא נשאו דברים. ישראל ביתנו היתה הסיעה היחידה שהגיעה בהרכב מלא עם כל 11 חבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully