וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: "המסעות לפולין יקוצרו ועלותם תוזל"

נעמה טלמור

9.9.2008 / 10:50

שרת החינוך הודיעה כי החל מהשנה תוזל עלות משלחות התלמידים לפולין באופן משמעותי. תקציב מלגות לתלמידים נזקקים יוגדל

החל מהשנה, סיור משלחות התלמידים לפולין יקוצר לשישה ימים ועלותו תוזל באלפי שקלים – כך הודיעה שרת החינוך יולי תמיר במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר (שלישי). כמו כן ישקיע משרד החינוך 4 מיליון שקלים עבור מלגות מסע לתלמידים נזקקים.

מדי שנה יוצאות משלחות תלמידים לסיור בן שישה ימים במחנות הריכוז וההשמדה בפולין ומשתתפות ב"מצעד החיים" המתקיים מדי שנה. לפני כמה חודשים פרסמה הוועדה הציבורית שמינה משרד החינוך לבחינת המסעות לפולין את המלצותיה, ובהן המלצה לצמצם את עלויות המסע שמוטלות על משפחות התלמידים. בעקבות המסקנות, הודיעה שרת החינוך כי המשרד הוציא מכרז להפעלת המסעות, כך שעלותו תוזל באופן משמעותי. לפני המסע יקדישו בתי הספר יומיים לצורך הכנת התלמידים, בהם ישתתפו גם תלמידים שלא ייצאו למסע עצמו.

מחיר המשלחת הזול ביותר עבור תלמידים הוא 5,700 שקלים, כאשר המחיר הממוצע הוא 6,700 שקלים. במשרד החינוך מעריכים כי לאחר המכרז תופחת עלות המסע בכמה אלפי שקלים. המחיר הסופי טרם ידוע.

מדי שנה יוצאים 25 אלף תלמידים למסע לפולין. בשנה שעברה יצאו פחות מ-20 אלף תלמידים בשל שביתת המורים. לפי התוכנית החדשה, החל מהשנה יהיו ארבע סוגי משלחות: משלחת בית ספרית, משלחת ממלכתית, משלחת רשותית של נציגי הרשויות ומשלחת ייצוגית אשר תישלח בשבוע הזיכרון לשואה ולגבורה ותייצג את מדינת ישראל.

"הייצוג של הנוער הישראלי ביום השואה בפולין יהיה הרבה יותר משמעותי", אמרה השרה יולי תמיר במסיבת העיתונאים. "אנחנו מגדילים את החשיפה לכלל תלמידי השכבה, ועל פי המודל החדש כל התלמידים יקבלו חשיפה לנושא השואה, קיומה של משלחת ממלכתית אחת אשר יהיו בה תלמידים נבחרים שיהיה להם תפקיד גם כשהם חוזרים לאחר מכן לבית הספר בשבוע הזיכרון לשואה ולגבורה, תהיה הרבה יותר מוכנה ומוצלחת. זו קבוצה שתיקח על עצמה תפקיד של הנחלת השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully