וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מנסה לקנות תצלומי לווין של ישראל

לדברי גורם מודיעיני, גורמים עוינים ובהם חיזבאללה פנו לחברות בינ"ל המפעילות לווינים, בבקשה לרכוש תצלומי לווין של מתקנים אסטרטגיים

"חיזבאללה מנסה לרכוש תצלומי לווין של מתקנים אסטרטגיים בישראל דרך חברות בינלאומיות המפעילות לווינים אזרחיים" - כך גילה היום (שלישי) גורם באגף המודיעין של צה"ל בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, באחרונה נעשו מספר פניות של "גורמים עוינים", בהם חיזבאללה, לחברות המפעילות לווינים בבקשה לרכוש תצלומים של ישראל באיכות גבוהה.

הפניות נעשו באופן עקיף, באמצעות "חברות קש". בשל חשש מערכת הביטחון שהתמונות יגיעו לידי ארגוני טרור, פנתה ישראל למספר חברות המפעילות לווינים בבקשה להגביל את מכירת התצלומים של מתקנים בארץ. החשש הוא שמרגע שתצלומי הלווין שיגיעו לאחד הארגונים, הם יגיעו גם ליתר.

"אלו גורמים עוינים שאין להם גישה ללווינים, ולכן הם פונים לחברות דרך אנשים בודדים או דרך חברות קש כאלו ואחרות על מנת להשיג תמונות של ישראל ברזולוציה גבוהה", אומר הגורם. "התצלומים יכולים לשמש בקלות את הגורמים לביצוע אירוע טרור וכן למתן נקודות ציון מדויקות".

באגף המודיעין סירבו לציין לאילו חברות פנו אנשי חיזבאללה, אולם ציינו מדובר ב"בעיה מטרידה" וכי כבר נעשו מאמצים על מנת למנוע את הגעת הצילומים לידיים הלא נכונות.

לווין נוסף שממשיך להטריד את אגף המודיעין הוא זה המשמש את "גוגל ארת'". לדברי גורמים במודיעין, האתר הפופולרי משרת בתדירות גבוהה את חמאס ברצועה ואת חיזבאללה בלבנון לצורך איתור אתרים לירי רקטות.

"אנשים מרבים לזלזל בכלי הזה, אבל הוא משמש היטב את כלל הארגונים באזור", אמר הגורם, "גם אם לא מדובר ברזולוציה גבוהה, גוגל מאפשר קבלת נקודת ציון מדויקת יחסית. השימוש בלווין הזה מגרה את הרצון שלהם להשיג תמונות באיכות גבוהה יותר מלווינים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully