וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בזיהום: חוקים נגד מכסחות דשא

9.9.2008 / 4:05

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה הודיעה כי עד שנת 2011 יידרשו מנועי ציוד הגן להפחית את פליטת הגז מהם ב-35 אחוזים

חוקים חדשים ומחמירים של הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, יגמרו למכסחות דשא בעלות מפלט וסירות מנוע לעבור "מהפך" ירוק", במסגרת מהלך שנועד להקטין את פליטת הגזים הרעילים לאוויר ולחסוך מיליוני ליטרים של דלק בשנה. מנועי בנזין בציוד גן יידרשו להפחית את פליטת הגז מהם ב-35 אחוזים, בעוד מנועים המותקנים על כלי שיט לשימוש פרטי ייאלצו להפחית את פליטת הגז מהם ב-70 אחוזים ואת פליטת הפחמן דו חמצני ב-20 אחוזים. בשנת 2010 יכנסו לתוקפן התקנות החדשות בדבר סירות מנוע, ובשנת 2011 התקנות לציוד גן בן 25 כוחות סוס ופחות כמו מכסחות דשא.

מנהל הסוכנות סטפן ל. ג'ונסון אמר כי "התקנים החדשים יסייעו לנו להלחם בעשן בשכונות המגורים שלנו ובמעברי המים, בדרך לשיפור הנוף הסביבתי". החוקים הללו הם הצעד האחרון שנקטה הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה להפחתת פליטת הגזים הרעילים ממקורות שאינם כלי רכב.

קודם לכן, קבעה הסוכנות תקנות לציוד בחוות, כלי רכב למטרות בילוי, קטרים ואוניות פרסום. לטענת הסוכנות, "כשהחוקים יכנסו לתוקפם ויאכפו, הדבר יקביל להורדת כל כלי רכב מזהם חמישי מהכביש".

על פי נתוני הסוכנות, התקנות מונעות הזיהום יחסכו 300 מיתות בשנה וכ-1,700 אשפוזים. כדי להבין את המספרים, יש לציין שאזרחי ארצות הברית מבלים כשלוש מיליארד שעות בשנה בטיפוח הגנים ומעל ל-500 מיליון שעות בסירות הנופש שלהם.

כנראה שזה גם כלכלי, משום שעל פי ההערכות, התקנות יחסכו לצרכים כ-750 מיליון ליטרים של בנזין בשנה. בסוכנות הסבירו כי הם מצפים מיצרני הכלים להשתמש בממירים קטליטים, בדומה למכוניות, להקטנת הזיהום באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully