וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש יודיע: 8,000 חיילים יסוגו מעירק

9.9.2008 / 6:40

בנאום שיישא באוניברסיטה לביטחון לאומי, יודיע נשיא ארה"ב כי הוא דורש כוחות נוספים באפגניסטן. נסיגה? אולי אחרי הבחירות

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש יודיע היום (שלישי) כי יפחית רק במעט את מספר הכוחות האמריקאים בעירק עד סיום כהונתו, ויסיג רק 8,000 מהם עד לחודש פברואר. בוש, נשיא לא פופולרי שמנהל מלחמה לא פופולרית, יודיע כי ירידה דרמטית בתקריות האלימות בעירק תאפשר לפנטגון להשיב את החיילים לארה"ב, ולהפנות כוחות נוספית לאפגניסטן, שם האלימות רק מתגברת.

בחלק מנאום שיישא בוש מאוחר יותר היום באוניברסיטה לביטחון לאומי, נכתב כי "למרות שהאויב בעירק עדיין מסוכן, הצלחנו להשתלט עליו והכוחות במדינה מתחזקים ומסוגלים לנצח בקרב". לדברי בוש, "אם ההתקדמות בעירק תמשיך, מפקדי הצבא מאמינים כי הפחתה נוספת במספר הכוחות תהיה אפשרית במחצית הראשונה של שנת 2009". לאחר נסיגתם של 8,000 החיילים, עדיין יישארו 138 אלף חיילים אמריקאים בעירק.

תוכניתו של נשיא ארה"ב עולה בקנה אחד עם המלצותיהם של בכירים בממשל, בהם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס. שינוי משמעותי יותר של מספר הכוחות בעירק ובאפגניסטן יחכה ליורשו של בוש, שייכנס לתפקיד בחודש ינואר 2009.

השינוי המשמעותי מחכה ליורש

שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית הפכו את המלחמה בעירק לחלק משמעותי ממסע הבחירות שלהם. המועמד הדמוקרטי ברק אובמה הבטיח להסיג את החיילים מעירק בתוך 16 חודשים מכניסתו לתפקיד, ואמר כי יפנה את מרבית המאמצים לאפגניסטן ולמאמצים למלחמה בטרור לאורך גבול פקיסטן, שם מאמינים כי מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן מתחבא.

לעומתו, המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין סרב להגדיר לוח זמנים לנסיגת הכוחות האמריקאים מעירק. הוא מסכים עם תפיסתו של בוש שמסתמכת על דעתם של מומחי הביטחון, והמצב בשדות הקרב השונים.

בנאום שישא היום, בוש ישים דגש על העובדה שהאלימות בעירק ירדה לרמות שטרם נראו מאז שנת 2004. עם זאת, הוא יבהיר כי ההתקדמות במדינה עדיין "שברירית וניתנת לערעור". מדיניותו של בוש, במסגרתה נשלחו 30 אלף חיילים נוספים לעירק, הצליחה להפחית את התקריות האלימות ולהסיר סכנת מלחמת האחים במדינה. התוספת, שהוכרזה בשנה שעברה, זכתה לביקורת מצד דמוקרטים רבים שקראו לארה"ב לסגת מהמדינה באופן מלא.

אך בעוד האלימות צנחה בעירק, המתקפות נגד כוחות ארה"ב, נאט"ו ואפגניסטן בשטח אפגניסטן רק החמירו. נאט"ו דרשה תוספת של חיילים לעוד מספר שנים, וטענה כי במדינה זקוקים לתוספת של 12 אלף חיילים. בוש צפוי להודיע כי הוא מתכנן להפנות חיילים נוספים לאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully