וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תמכור מערכת הגנה לאיחוד האמירויות

9.9.2008 / 3:24

העסקה, בשווי 7 מיליארד דולר, תובא לאישור הקונגרס בימים הקרובים. מומחה לאיחוד האמירויות טוען כי החשש הוא נקמה אירנית

הממשל האמריקאי בראשות הנשיא ג'ורג' בוש מתכנן למכור מערכת אמריקאית נגד טילים בשווי 7 מיליארד דולר לאיחוד אמירויות ערב, כך דיווחו אמש (שני) גורמים שנכחו בתדריכים בנושא. הפנטגון מתכונן להודיע לקונגרס האמריקאי על העסקה המתוכננת, שתהיה המכירה הראשונה של מערכת ה"הגנה מוחלטת בגובה רב" (THAAD). לאחר שהודעה על עסקה מתקבלת בקונגרס, ניתנים לו 30 יום לבחון אותה, למרות שברוב המקרים הוא אינו מונע אותן.

מומחה למפרץ הפרסי, קנת' קצמן, אמר כי איחוד האמירויות משתוקק ל"נוגדן מתוחכם" מפני יכולות התקפת הטילים של אירן. לדבריו, "זה כמה שנים שהאיחוד מודאג מפני נקמה נגדו בעקבות מתקפה אמריקאית או ישראלית על מתקני הגרעין האירנים". קצמן הסביר כי האיחוד יכול להוות מטרה מוצלחת עבור אירן, שכן מושקעים בתשתיותיו מיליארדי דולרים.

מערכת ההגנה מפני טילים בנויה להגן בית היתר על תשתיות ומרכזי אוכלוסיה. לדברי דובר לוקהיד מרטין, שמייצרת את המערכת, מספר מדינות התעניינו ברכישתה. הוא הסביר כי ההתעניינות הגיעה בשל "יכולת הכיסוי הנרחבת של המערכת והצלחתה המדהימה בניסויים אחרונים".

ה-THAAD היא המערכת הראשונה שנועדה להגן מפני טילים קצרי וארוכי טווח, הן בתוך האטמוספירה של כדור הארץ ומחוצה לה. היא משלימה את ההגנה שמעניקה מערכת טילי הפטריוט, "דבר שמאפשר הגנה שכבתית שמבטיחה סבירות גבוהה להשמדת איום בליסטי", טענו בלוקהיד מרטין. מספר מערכות כאלה יוצבו בשטחה היבשתי והימי של ארה"ב, כדי להרחיב את הגנתה מפני טילים שעלולים להיות מצוידים באמצעים בלתי קונוונציונלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully