וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין נמלט נעצר ונותר מחוץ לשערי הכלא

קובי מנדל

8.9.2008 / 20:29

ביהמ"ש הפך את החלטת שב"ס וקבע כי אדם שהורשע בעבירות מע"מ לפני עשור, לא ייכלא. "לא סביר שהוא לא אותר במשך שנים ארוכות"

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה רון שפירא הפך היום (שני) החלטה של נציב שב"ס והורה שלא לשלוח למאסר בפועל אדם שהורשע בעבירות מע"מ ונמלט במשך תשע שנים וחצי מביצוע עבודות שירות שנגזרו עליו. במקום עונש המאסר שעליו הוחלט בשב"ס, נשלח הנאשם לממונה על עבודות השרות בכדי שיבחן אם הוא יוכל להשלים את עבודות השירות. השופט המחוזי מתח ביקורת קשה על המשטרה והורה לערוך בדיקה כיצד כמעט במשך עשר שנים לא מצליחים משטרת ישראל והשב"ס לאתר אסיר נמלט.

אליעזר רחמימוב, תושב קריית ים, הורשע לקראת סוף שנת 1998, בעבירות על חוק המע"מ ונשלח לארבעה חודשי עבודות שירות. הוא ביצע את עבודות השירות במשך חמישה ימים ואז נעלמו עקבותיו. בעקבות כך, הוחלט על המשך המאסר מאחורי סורג ובריח.

האיש אותר לאחרונה על ידי המשטרה ונפתח נגדו הליך פלילי, אך השופט רון שפירא ציין כי לאור הזמן שחלף (קרוב ל- 10 שנים), אין מקום להורות כעת כי רחמימוב ירצה מאסר ובהתאם הורה כי עליו להתייצב אצל הממונה על עבודות שירות, כדי שתיבחן האפשרות לשלבו כעת בעבודות שרות, באופן שיאפשר את השלמת עבודות השרות.

השופט הוסיף את כי: "ללא כל קשר לתוצאות הדיון בעתירה זו, ראוי שתיערך בדיקה כיצד זה במשך 9.5 שנים לא מאותר עובד שירות, אשר אינו מתייצב לעבודה. יצוין כי שב"ס פנה למשטרת ישראל בעניין זה, כפי שעולה מאסופת מכתבים שהוצגו לעיוני. עם זאת, התוצאה לפיה במשך תשע שנים וחצי לא מאותר אדם שהוא בגדר של אסיר נמלט, היא תוצאה בלתי סבירה על פניה וראוי הוא שהגורמים הקשורים באיתורו של העותר יערכו בדק בית בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully