וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "גרינפיס" בתפקיד הקומנדו הימי

שי מכלוף

8.9.2008 / 18:23

פעילי הארגון הירוק עצרו ספינה הנושאת פחם, שהייתה בדרכה לתחנה הפחמית באשקלון. 15 פעילים נעצרו

שי מכלוף

(צילום:שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בכל העולם ידועים פעילי הארגון למען איכות הסביבה "גרינפיס" באומץ הלב ובפעולות הנועזות שהם מבצעים נגד ארגונים מזהמים. היום (שני) הוכיחו פעילי הארגון בישראל כי הם לא נופלים מאחיהם משאר העולם. עשרות פעילים, הגיעו עם ספינת הדגל של הארגון "Rainbow Warrior" סמוך למזח הפחם באשקלון. הפעילים ירדו מהספינה בארבע ספינות גומי מתנפחות והפריעו למהלך פריקת הפחם שהתבצע במקום.

לטענת פעילי הארגון, שני צוותים טיפסו על עוגן ספינת המסע הענקית אשר עמדה לפרוק יותר מ-200 אלף טון פחם במזח התחנה הפחמית באשקלון, ורשמו על דופן הספינה "פואד (שר התשתיות בנימין בן אליעזר), הפחם הורג " ו"הפסיקו את השימוש בפחם". במהלך הפעילות נעצרו 15 פעילים.

פעילות הארגון התקיימה במסגרת המאבק שהוא מנהל נגד הקמת התחנה הפחמית השנייה באשקלון. לטענת הארגון, הפעילות שאמורה להתבצע בתחנת הכוח - שריפת הפחם ושינוי מצב הצבירה שלו ממוצק לגז - הופכת אותו לסוג דלק המסוכן ביותר לאדם ולסביבה.

"הספינה שלנו אולי קטנה מאות מונים מספינת הפחם אך ביכולתנו לעצור אותה", אמרה נילי גרוסמן מנהלת מאבק האנרגיה ושינויי האקלים בגרינפיס, "המסר מאחורי סיפור ההתגלמות המודרני של 'דוד מול גולית הוא שכל אזרח ישראלי יכול לעצור את ההחלטה האומללה של משרד התשתיות בדבר בניית התחנה הפחמית השנייה באשקלון. אם נעמוד, כולנו, נגד השר בן- אליעזר, התחנה לא תקום. יש לנו את הכוח. האזרח הקטן לא חייב לשלם את המחיר הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully