וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגעים ראשוניים לעסקה עם שולה זקן"

גידי ויניש

8.9.2008 / 18:47

גורם אכיפה המקורב לחקירת רה"מ, אמר לוואלה! חדשות: "קיימות ראיות חותכות נגד אולמרט, הייתי ממליץ לו לשקול עסקת טיעון"

"מתקיימים גישושים ראשוניים לעסקת טיעון עם שולה זקן", כך אמר הערב (שני) לוואלה! חדשות גורם אכיפה המקורב לתיק החקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט. הגורם סירב לפרט באיזה שלב נמצאים המגעים, אולם הוסיף, כי "אין ספק שאם זקן תעיד נגד אולמרט, יהיו לכך השפעות דרמטיות על תיק החקירה.

יצוין כי עד כה שולה זקן, ששימשה בעבר כראש לשכתו של אולמרט, שמרה על זכות השתיקה. המשטרה המליצה אתמול להגיש נגדה כתב אישום באשמת סיוע לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בפרשת המעטפות. פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, הכחיש כי מתקיימים מגעים בנוגע לעסקת טיעון.לדבריו, "מגעים כאלו אינם מתקיימים, איש לא פנה אליי בעניין"

הגורם גם הכחיש את הדיווחים, כי בפרקליטות סבורים כי אין יסוד להגיש כתב אישום באשמת שוחד נגד אולמרט: "חשוב לזכור שנציג של הפרקליטות צוות למשטרה לכל אורך החקירה והיתה לו גם השפעה על ההמלצות שנמסרו".

הגורם הבכיר התייחס לדיונים בפרקליטות בנוגע לסעיפי האישום שייכללו בכתב האישום נגד אולמרט: "הדילמה כעת היא אם ללכת על בטוח ולהגיש כתב אישום מינורי שלא יכלול עבירת שוחד, או ללכת על כל הקופה ולהגיש כתב אישום חמור שכולל סעיף אישום בגין שוחד". עם זאת, הגורם ביקש להדגיש, כי "אין ספק שקיים חומר ראייתי ברור וחותך נגד אולמרט, וההתלבטות כעת נסובה בעיקר סביב שיקולי מדיניות ולא סביב החומר המשפטי עצמו". לדבריו, "אם הייתי חבר בצוות ההגנה של ראש הממשלה, הייתי חושב ברצינות על הסדר טיעון".

לצד הביטחון בראיות נגד אולמרט, הגורם מתח ביקורת מרומזת על המשטרה בנוגע לאופן העברת ההמלצות. "הפסטיבל התקשורתי שהמשטרה ארגנה לקראת מסירת ההמלצות ובניית הציפיות שהיא עשתה לא עוזר לאף אחד". לדבריו, "אין אדם אחד בפרקליטות שפרשת קצב לא מהדהדת בראשו, אין ספק שבפרשה ההיא נחלנו כשלון חרוץ, ואף אחד לא רוצה שהדבר יחזור על עצמו". הגורם ביקש להזכיר כי ההודעה על הגשת כתב אישום כפופה לשימוע שייערך בנוכחותם של אולמרט ופרקליטיו. הוא העריך כי "אם הכל יילך כשורה, ולא יהיו הפתעות אני מעריך שההודעה תימסר לאחר החגים".

החשד: קבלת כספים במרמה

כזכור, אתמול המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשת "ראשונטורס" ובפרשת המעטפות. לפי המלצת המשטרה, המשטרה המליצה כי לגבי פרשת מעטפות הכסף, כתב האישום יכלול עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור. בנוגע לפרשת "ראשונטורס", המשטרה ממליצה כי סעיפי האישום יכללו קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים. בפרשת מרכז ההשקעות טרם גובשה עמדת המשטרה, כיוון שלדברי החוקרים דרושות פעולות חקירה נוספות.

פרקליטיו של ראש הממשלה, אלי זהר, נבות תל צור ורועי בלכר, מיהרו להגיב אמש על המלצת המשטרה. לדבריהם, "ראוי היה, כי המשטרה תימנע לחלוטין מהבעת דעה בנושאים, שאינם בתחום מומחיותה ואינם בתחום סמכותה".

פרשת "ראשונטורס" נחשפה לפני חודשיים וחצי בלבד. לפי החשד, אולמרט מימן את נסיעות בני משפחתו לחו"ל באמצעות סכומי כסף שהתקבלו במרמה. המשטרה בדקה את החשד, לפיו, אולמרט פתח קופה במשרדי חברת הנסיעות "ראשונטורס", והזרים אליה כסף שמקורו במימון כפול ומשולש של טיסותיו לחו"ל על ידי המדינה וארגונים ציבוריים. בכסף שהצטבר, והגיע אל למעלה מ-100 אלף דולר, הוא מימן עשרות טיסות פרטיות של בני משפחתו.

פרשת מעטפות הכסף נחשפה בחודש מאי האחרון, אז נחקרו חשדות לפיהן קיבל אולמרט 120 אלף דולר במזומן מאיש העסקים האמריקאי משה טלנסקי במשך שנים החל משנת 1993 ועד סמוך לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה. במשטרה חקרו אם טלנסקי קיבל תמורה לכסף שנתן והאם מדובר בתרומות אסורות. במהלך חקירותיו האחרונות, הכחיש אולמרט את המיוחס לו, והרבה להתעמת עם חוקרי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully