וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדייג מסריח מהחכה

לי רותם

9.9.2008 / 7:52

יש אנשים שחושבים שדיג זה ספורט נעים, בלתי מזיק ועם סוף טעים, אבל יכול להיות שהדגים חשים אחרת? אתם מחליטים

לדוג זה לא אסתטי אבל לאכול דגים זה טעים לאללה ובסופו של דבר, מישהו חייב לעשות את זה, לא? אז האם דיג זה טרנד מגניב, שמשלב חבר'ה, ספורט ואוכל טוב, או שאולי מדובר בהתעללות באוכלוסייה שלמה של בעלי חיים שלא יכולה לדבר כדי להתלונן? כל הסיבות בעד ונגד דיג, וכן, חברים, יש גם בעד.

דייג - לא ממש אוהב דגים

בואו נשים את הדברים על השולחן – דיג הוא ציד של בעלי חיים ימיים, לשם מזון או תחביב. כך או אחרת, מדובר בציד לפי כל הגדרה, והכל מתמצה בדבר אחד: הדגים מאוד מסכנים. הם שוחים להם חמודים במים, חושבים רק על הבלו-בלו הבא שלהם, כשלפתע וו קטן נתפס להם בפה והפנטזיות שוחות הלאה. הדג הסובל נאלץ להגרר במעלה החכה בוו שתלוי מפיו, ולשכב בדלי עד שהוא נחנק למוות. כמה עצוב להיות דג כשדבר כזה קורה.


מילא הדגים, אבל הדייג המסכן צריך לכבות את השעון המעורר חצי שעה לפני שהוא הולך לישון כדי להיות דייג אסלי –דייגים אמיתיים יודעים שדיג זה משהו שעושים לפנות בוקר, רגע לפני הזריחה, כשכל הדגים עוד לא הלכו לישון. הדיג החובב עשוי להשליך את החכה ולחכות זמן ארוך מאוד עד שאיזה דג תועה יתפס בפתיון, ובינתיים לקלל את מי שגרם לו לקום בשעות האלה.


ולבסוף, חשוב לזכור: הדיג, ככל ציד, הוא פגיעה בטבע. בין אם בדיג חובבים ובוודאי שאם בדיג מסחרי עסקינן, הרי שנוצרת פגיעה באלמוגים, בצמחיה, וכמובן, באוכלוסיית הדגה, ובדרך כלל פגיעה אזורית מקיפה. ככל שדגים יותר והדגים לא מספיקים להתרבות מהר מספיק כדי לפצות, כך מדללת אוכלוסיית הדגים המסוימת באזור נתון. מלבד הצער הכרוך באבדן אוכלוסיה שלמה, כדאי לזכור שמלבד הדייגים (ואנחנו), ישנם עוד זנים שאכלו את ונאכלו על ידי הדגים הללו - כך שבצמצום הכמות, אנחנו למעשה גורמים לבלגן היררכי שעלול להיות גורלי, לא רק עבור הדגים, אלא עבור כולנו.

אז מאיפה יבוא האומגה 3?

אם לא נדוג, חברים, לא יהיו לנו דגים לאכול, ואז מה? מאיפה יגיע כל האומגה 3 הזה שכולם כל כך רוצים? הדיג הוא אמנם ציד, אבל גם הציד הוא חלק מהטבע. אם לא אנחנו, חיות אחרות יאכלו את הדגים שלנו, ואסור לשכוח שבסופו של דבר הדיג חשוב מאוד גם לדילול ואיזון אוכלוסיית הדגה. אז נכון, זה עלול לגרום לפגיעה באוכלוסיות דגים, אבל בעזרת חוקים ופיקוח, אפשר יהיה לשמור על איזון נכון בין הזנת אוכלוסיית בני האדם לבין הדילול של אוכלוסיית הדגים.


ואכן, דיג כספורט הוא לא קונספט נעים. מצד שני, יש לא מעט מקומות בעולם שבהם הדג מושב למים לאחר שהוא נתפס – כך הדייג מקבל את סיפוקו והדג לא מאבד את חייו. דיג החובבים והדיג כספורט תופסים תאוצה בשנים האחרונות ומפוקחים על ידי הרשויות, כך שניתן לתפוס רק מספר מוגבל של דגים בזמן נתון ובמקום נתון. בנוסף, יש תחרויות דיג מקצועיות רבות בעולם, כך שגם חוברת לספורט הזה תרבות חברתית שלמה, וכמובן, רישום שיאים ופרסים.


עדיין לחוצים? הדיג הוא תחביב מרגיע מאוד. הוא מאפשר שקט מעמל היום, מרחק ממערכות יחסים, מהבוס המרגיז, מצרות כלכליות. כדי לדוג לא צריך הרבה, לפעמים אפילו לא צריך דג. רק צריך להגיע לים בשעות המתאימות, עם חכה ודלי והרבה סבלנות ולשבת ולהסתכל על המים. ועם כל הכבוד לחובבי הטבע, אין קרבה גדולה יותר לטבע מדיג בשעות הקטנות של הבוקר: האוויר צונן ונקי, הים/אגם שקט ומזמין, וזה רק הדיג והדג, בבונדינג. מה יותר טבעי מזה?

  • עוד באותו נושא:
  • דיג
  • דגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully