וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה רעבים, בגדה קצת פחות

יהושע בריינר

8.9.2008 / 16:33

מנתונים חדשים עולה, כי במהלך 2008 חל שיפור במצבם הכלכלי של הפלסטינים בגדה. גורמי ביטחון: הכל בגלל ההקלות הביטחוניות

"שיפור ניכר חל במצבם הכלכלי של הפלסטינים בגדה המערבית במהלך 2008". כך עולה מנתונים שריכזו המנהל האזרחי והלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה בגדה. אומנם, השכר היומי הממוצע עדיין עומד על כ-77 שקל, אך מדובר בגידול של שבעה שקלים לעומת השנה שעברה.

במערכת הביטחון מייחסים את מגמת העלייה להקלות הרבות שביצע צה"ל ברחבי הגדה, בהן פתיחת חמישה צמתים מרכזיים לתנועת כלי רכב פלסטיניים וכן הגדלת היתרי העבודה. ההקלות מתווספת גם להסרת עשרות חסמי עפר וכן פתיחתם של שני צירים תנועה מרכזיים סמוך לרמאללה, המכונים 'צירי מרקם חיים', שהוקמו בעלות של עשרות אלפי שקלים על מנת לחבר בין הכפרים בעוטף ירושלים לרמאללה.

גם בשיעורי האבטלה בגדה חלה ירידה ברבעון הראשון של 2008 וכעת האבטלה עומדת על 19%. את הנתון ניתן לייחס בין היתר להגדלת מספר רישיונות העבודה לאוכלוסיה הפלסטינית, שגדלה במהלך השנה האחרונה. בנוסף, חלה עלייה של 25% בייצוא סחורה חקלאית לישראל. הגידול המשמעותי ביותר חל בענף התיירות. בבית לחם למשל חלה עלייה של 94% במספר התיירים שנכנסו לעיר במהלך המחצית הראשונה של השנה, זאת לעומת המחצית המקבילה אשתקד. גם ביריחו זכו לפריחה מחודשת של הענף, כשחל גידול של 42% במספר התיירים.

במערכת הביטחון מנסים להציג את מגמת העלייה במצבם הכלכלי של הפלסטינים בגדה, לעומת מצבם הקשה של התושבים ברצועת עזה. "המצב הכלכלי העגום של הפלסטינים תחת שלטון חמאס, לעומת מגמת העלייה בגדה מדברת בעד עצמה", אומר גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully