וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא שהותקף רוצה לחזור לנתח

נעמה טלמור

8.9.2008 / 16:34

ד"ר מריוס גיא נפצע קשה לפני שלושה חודשים לאחר שהותקף על ידי מטופל. "הארץ בוערת והסכנה ברורה, זה היה יכול להיגמר במוות"

"הארץ בוערת כשבתוכה אלימות כנגד קשישים, נשים ורצח ילדים, ולאחרונה אלימות גואה גם כנגד רופאים. תסתכלו עליי – הסכנה ברורה ומיידית, זה יכול היה להיגמר במוות" – כך אמר היום (שני) ד"ר מריוס גיא, הרופא שהותקף על ידי מטופל ונפצע באורח קשה בבית החולים "קפלן" לפני כשלושה חודשים. הוא אמר את הדברים במהלך כנס חירום בנושא מניעת האלימות נגד רופאים.

לפי הנתונים שהוצגו בכנס של המרכז הישראלי לניהול, בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2008 נרשמו ברשומות של משרד הבריאות 300 מקרי תקיפה פיזית של רופאים. בכל שנה מדווחים כ-1600 מקרי תקיפה, הן פיזית והן מילולית כנגד רופאים, רק אחוז קטן מהמותקפים מחליט להגיש תלונה. בשנה האחרונה הוגשו כ-375 תלונות, עלייה של כ-20% מהשנה שעברה.

"הלכנו למקצוע הזה מתוך דחף פנימי כדי לעזור לסבל האדם", אמר ד"ר גיא. "האוניברסיטאות בחרו בנו בפינצטה כדי שנהיה סטודנטים בפקולטות לרופאה. אנחנו עובדים יום וליל, ומאושרים כאשר הצלחנו לעצור דימום, להסיר גידול מחולה או להחיות אדם. ופתאום, אני קורבן לאלימות, לניסיון רצח. אני חוזר מכפור פיזי ונפשי, בעל כורחי כמעט סלבריטי, ועכשיו אני מייצג 27 אלף רופאים בארץ".

"נקודת משטרה בכל בי"ח"

ד"ר גיא המשיך וסיפר על יום התקיפה: "באותו יום עליתי למחלקה, ובדרכי לחדרי ראיתי את הרוצח (הדוקר, נ.ט.), מטופל שלי שעשיתי לו פעולה מוצלחת לפני זמן מה. הרוצח צרח עליי שהוא רוצה ניתוח עכשיו ומיד. ביקשתי ממנו להפסיק לצרוח, ואמרתי לו שאלך לחדרי כדי למצוא את הניירות שלו, וכך אוכל לעזור לו". אריל שמילוב, החשוד בתקיפה, בן 64 מרחובות, הואשם בניסיון לרצח לפני חודשיים.

"אנחנו חונכנו לתת את הכל כדי להפחית את הכאב ולהביא מזור", אמר. "כעת, אחרי אשפוז ממושך במחלקות השונות אני על הרגליים, ללא כסא גלגלים, וללא פיליפינית, משתקם לאט לאט. אני רוצה לחזור במהירות לעבודה והאתגר הגדול הוא לחזור לחדר הניתוח. התאמנתי כבר במספר ניתוחי דמה. עתה יש לי מספר מועמדים לניתוח, אבל כל אחד מבקש להיות מספר שתיים", אמר.

"בתקופת אשפוזי קיבלתי מכתבים רבים. מספר המכתבים לא היה מבייש כל מועמד לפריימריז. המכנה המשותף של כל המכתבים הוא הצורך להקים נקודת משטרה בכל בית חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully