וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "השר פרידמן לא יכול לשבת בממשלה"

נתיב נחמני

8.9.2008 / 13:50

השר לביטחון פנים תוקף את שר המשפטים פרידמן על התבטאויותיו נגד המשטרה, בעקבות ההמלצה להעמיד את אולמרט לדין

איריס דומאני

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

יום לאחר המלצת המשטרה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, יוצא היום (שני) השר לביטחון פנים אבי דיכטר להגנה על המשטרה מפני מבקריה, בהם שר המשפטים דניאל פרידמן. לדברי דיכטר, "למי שהייתה יומרה להפוך את המשטרה לשק חבטות, אני מציע לחפש שקי חבטות אחרים. מי שמשתלח במשטרה, בנוסח שפרידמן בחר, שיבדוק האם הוא באמת יכול להמשיך ולשבת על שולחן הממשלה".

מלשכתו של פרידמן נמסרה הבהרה בתגובה, כי השר לא אמר שהמשטרה הדיחה את ראש הממשלה, אלא התכוון לכך שאילו היתה מתקבלת הטענה שהמלצת הממשלה מחייבת את ראש הממשלה להתפטר, אז התוצאה היתה שלמשטרה היה כוח להדיח ממשלה. "כל פרשנות אחרת לדברים שנאמרו אינה רלוונטית" נאמר.

דיכטר אמר את הדברים בעקבות ראיון לרשת ב', בו טען פרידמן כי "לא ניתן להשלים עם מצב שבו משטרה מדיחה ראש ממשלה". לטענת דיכטר "זה לא יום שמח למשטרה, כמו שזה לא יום שמח לכולנו. אבל המשטרה היא גוף מבצע והיא ביצעה את המלאכה במקצועיות ובחרדת קודש". לדבריו, "חקירת ראש הממשלה בוצעה ללא משוא פנים ובאופן מכובד ומקצועי. כלונו כפופים לחוק ולמרותו. הצטערתי צער רב לשמוע את דברי מקורבי ראש הממשלה שיצאו נגד המשטרה ונדהמתי לשמעו את דברי שר המשפטים דניאל פרידמן, שאמור לעבוד איתי יחד בהגנה על מערכת אכיפת החוק".

השר דיכטר הגדיר את אמירתו של פרידמן כ"השתלחות ומעשה שלא יעשה ובוודאי שלא על ידי השר האחראי על אחת ממערכות החוק העיקריות". לדבריו, "אני יכול להרגיע את הציבור, איש לא ירפה את ידי המשטרה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully