וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לרופאים יש שומרי ראש

נעמה טלמור

8.9.2008 / 12:55

ההסתדרות הרפואית החליטה לשכור חברה פרטית כדי לסייע מול איומים ותקיפות. "אם המדינה לא מגינה על הרופאים אנחנו נגן עליהם"

מערכת וואלה!

(צילום: אלכסנדר זגוניקוב, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ההסתדרות הרפואית החלה לעבוד לפני כחודשיים עם משרד חקירות שהעובדים בו הם יוצאי משטרה. זאת במטרה להגן על הרופאים ברחבי הארץ מפני תקיפות אלימות של חולים במקרים של איומים על חייהם. בכנס חירום שנערך ברמת גן, ע"י המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) תחת הכותרת "מיגור האלימות במערכת הבריאות", הבהירה ענבל צוריאל, האחראית על מוקד האלימות נגד רופאים בהסתדרות הרפואית, כי "במקום שהמדינה תגן על הרופאים, אנחנו נגן עליהם".

בכנס נכח גם שר הבריאות יעקב בן-יזרי, שאמר כי "המערכת לא מטפלת מספיק ולא נותנת תשובה חד משמעית. חסרה לנו לא רק בעיה של חקיקה, אלא גם של חפיפה וענישה". לדבריו, "אני לא רואה שמחר בבוקר ניתן לבוא עם תוכנית ולהגיד שפתרנו את הבעיה. לצערי הרב אני לא יכול לבשר את הבשורה הזו".

על פי התוכנית של ההסתדרות הרפואית, במקרה של אלימות או איום על רופאים הם יתקשרו למוקד סיוע, הפעיל 24 שעות ביממה. בתוך שעה יגיע נציג של החברה הפרטית לרופא והוא יעזור לו להתלונן במשטרה מתוך מטרה לעצור את התוקף עוד באותו היום. לדברי ענבל צוריאל, "אנחנו מעודדים פנייה למשטרה כי אנחנו לא במקומם". לדבריה, "אנחנו כן מתרשמים שהמשטרה נכנסה לפעילות מוגברת שלא ראינו עד היום". היא סיפרה, כי עד כה טיפל המוקד בשישה מקרים קיצוניים אולם בעקבות למעלה ממאה פניות מתחילת 2008 הוחלט לשכור את החברה הפרטית.

דוקטור יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר בכנס, כי "הדרך קלה זה להגיד שהאלימות בחברה גואה ואז כך זה גם בבתי החולים. אסור להתייחס לזה בצורה שנותנת הנחה למצב. צריך להגדיר את הנושא של טיפול באלימות נגד רופאים כיעד לאומי דרוש טיפול רב מערכתי, אך הדברים לא כל כך זזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully