וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בשדה הקרב: פגז-צנחן ורימון מבוץ

יהושע בריינר

8.9.2008 / 14:35

בתערוכה חדשה מוצגים אמצעי הלחימה שעשויים להופיע במלחמה עתידית. הגל הירוק משתלט גם בתחום הזה, עם רימון מחומרים מתכלים

רימוני יד עשויים בוץ, פגזים המחוברים למצנחים ומדי הסוואה המתאימים לכל תוואי שטח - אלו רק חלק מאמצעי הלחימה שיוצגו מחר בפתיחת תערוכת "ישראל דיפנס 2008" בתל אביב. במסגרת התערוכה יציגו תעשיות ביטחוניות מרחבי העולם את מרכולתם, הכוללת כמה אמצעי לחימה לא שגרתיים.

כך למשל יוצגו מדי הסוואה מתקדמים מבד ייחודי, שאמורים להתאים עצמם כמעט לכל תוואי שטח. המדים, המיועדים הן להסוואת חיילים והן לכלי רכב צבאיים, מעוצבים כך שהם מקשים על העין האנושית בתפיסת צורות בתנאי השטח השונים. המדים הללו כבר נמצאים בשימוש ביחידות של צבא ארה"ב, ובצה"ל הביעו בהם עניין.

חברה דרום-קוריאנית תציג בתערוכה פגז נגד טנקים, שמגיע ליעדו באמצעות מצנח המחובר אליו. הפגז נורה מתותח בקוטר 155 מ"מ, ומתפרק באוויר לשני פגזים נפרדים הצונחים לקרקע בעזרת מצנחים. הפגז "סורק" את השטח באמצעות חיישנים ברדיוס של מאה מטרים בחיפוש אחר כלי רכב משוריינים. לפגז גם מנגנון המאפשר לו להשמיד את עצמו על מנת שלא לפגוע בחפים מפשע שנקלעו לאזור.

פיתוח אחר שרוכב על "הגל הירוק" הוא רימון יד עשוי בוץ, המיועד לשימוש באימונים. את הרימון, העשוי מבוץ מעובד ומינרלים. היתרון המשמעותי ברימון הוא האפשרות להשאירו בשטח מבלי הצורך לאסוף את שאריותיו, שכן הוא עשוי ברובו מחומרים טבעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully