וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 13% ברווחי חברות התקשורת ברבעון השני

רוני רוזמן

8.9.2008 / 12:27

הרווח הנקי הסתכם בכמיליארד שקל. פרטנר גייסה הכי הרבה לקוחות, בזק מאבדת מנויים וביחסי הכוחות בין הלוויין לכבלים אין שינוי

חברות התקשורת הישראליות יכולות להיות מרוצות מהרבעון החולף, בו הציגו רובן צמיחה בהכנסות וברווחים. כך עולה מסקירה שהכין בית ההשקעות הראל פיננסים. במיוחד בלטו בחודשים אפריל-יוני 2008 חברת הוט, שרשמה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר, בזק, שהציגה התייעלות מרשימה, וסלקום – מפעילת הסלולר היחידה שהצליחה להגדיל את ההכנסה הממוצעת מלקוח.

לפי הסקירה שהכין אמיר אדר, הכנסותיהן של חברות התקשורת עלו ברבעון ב-4.6%, לסכום כולל של כ-7.5 מיליארד שקל, כאשר המגזר עם שיעור הצמיחה הגדול ביותר היה הפס הרחב, שההכנסות ממנו צמחו ב-17%. תחום הסלולר אחראי ל-53% מהכנסות החברות. עם זאת, הצפי הוא שבמחצית השנייה של השנה תואט הצמיחה בענף. הרווח הנקי של כל החברות הסתכם ברבעון בכ-960 מיליון שקל – עלייה של 12.8% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007.

סלקום רשמה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בתחום הסלולר, בעוד פרטנר הציגה את שיעור הרווח הנקי הטוב ביותר. הוט רשמה את שיעור הצמיחה הגבוה בשוק מבין כל החברות וגם נטוויז'ן וסמייל הציגו תוצאות נאות.

בתחום הטלוויזיה אין שינוי ממשי. לפי ההערכות, כ-2,000 מנויים בלבד הצטרפו לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית במחצית הראשונה של השנה, כאשר לא חל שינוי ממשי בנתחי השוק של החברות: מבין 1.47 מיליון המנויים, 63% משויכים ל-HOT וכ-37% ל-yes.

הצרכן הישראלי משלם בממוצע כ-7% יותר מברבעון המקביל אשתקד על שירותי טלוויזה רב-ערוצית.

בזק עדיין מובילה, אבל פחות

בזק עדיין מחזיקה בחלק הארי של הקווים הנייחים - כ-85% - אם כי מדובר בירידה בהשוואה ל-91% שהחזיקה ברבעון המקביל ב-2007. לפי נתוני משרד התקשורת, נתח השוק של בזק במגזר הפרטי היה ביוני כ-84.9% ובמגזר העסקי כ-.90.5% הן בזק הן הוט הציגו תוצאות מצוינות ברבעון, אך ההערכה היא כי המעבר המתמיד של לקוחות מרשת בזק לרשתות אחרות עשויה להקשות על החברה בהמשך.

במחצית הראשונה של השנה איבדה בזק כ-79 אלף מנויים, בעוד מתחרותיה צמחו יחדיו בכ-105 אלף קווים. ההערכה היא כי עד סוף השנה תאבד בזק כ-55 אלף קווים נוספים.

מספר מנויי הפס רחב הכולל גדל בכ-59 אלף לקוחות במחצית הראשונה של השנה, לכ- 1.64 מיליון. HOT המשיכה להגדיל את חלקה בשוק, עם גיוס של כ-40 אלף מנויים בינואר-יוני, לעומת
19 אלף מנויים חדשים לבזק. HOT הגדילה בכך את נתח השוק שלה לכ-40%. עם זאת, קצב צמיחת המנויים הכללי ממשיך לרדת וההערכה היא כי לא יעבור השנה את ה-7%, בהשוואה לכ-11% ב-2007.

חברות הסלולר ממשיכות לחגוג

חברות הסלולר הציגו תוצאות מצוינות ברבעון השני, שאופיין בגיוסים נאים של לקוחות, במיוחד על-ידי פרטנר שהובילה בתחום זה. בסך-הכל הצטרפו לחברות 115 אלף מנויים חדשים במחצית הראשונה של השנה, ירידה בהשוואה ל-227 מצטרפים שנרשמו בתקופה המקבילה ב-2007.

הצרכן הישראלי משלם פחות לדקת שיחה מבעבר אך מדבר יותר. הישראלי מדבר בטלפון הנייד בממוצע 12 דקות ביום, לעומת 11 דקות ביום ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון השני נרשמה שחיקה של כ-8% בתעריף לדקת שיחה ועלייה של כ- 5.6% במספר דקות השיחה.

החברות רשמו צמיחה מרשימה של 5.6% משירותי סלולר ברבעון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ואולם המנצחת ברבעון היא סלקום, היחידה שהעלתה את ההכנסה הממוצעת מלקוחות. פלאפון רשמה שיפור משמעותי ברווחיות, אך הצפי הוא כי החברה לא תצליח לשחזר את ההישג ב-2009.

בסיכום הרבעון מחזיקה סלקום ב-36% מהשוק, פרטנר ב-33% ופלאפון ב-31% (הנתונים ללא מירס). פלאפון גיבה הכי פחות מנויים במחצית הראשונה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully