וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין מאמץ את הדמוקרטים ללבו

טלי גולדשטין

8.9.2008 / 12:15

המועמד הרפובליקני לנשיאות "הולך עד הסוף" עם הקריאה לשינוי. ישלב דמוקרטים בקבינט שלו במידה וייבחר לנשיא בנובמבר

המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין מנסה להוכיח כי פיו ולבו שווים וכי הוא אכן מתכוון להביא לשינוי בשורות מפלגתו ובממשל, במידה וייבחר. מקיין אמר אתמול (ראשון) בראיון ברשת CBS כי יכלול בקבינט שלו גם דמוקרטים כחלק מהמאמץ לשנות את אווירת הפילוג השוררת בוושינגטון. "איני יודע כמה, אך אני יכול להגיד לכם, עם כל הכבוד לממשלות קודמות, הממשלה שלי לא תבחר דמוקרטי אחד רק כמס שפתיים. הממשל שלי יורכב מהאנשים הטובים והחכמים באמריקה", דברי מקיין.

מקיין ויריבו הדמוקרטי ברק אובמה טוענים כי הם תומכים בשינוי לו זקוקה אמריקה. נושא השינוי ליווה את אובמה מתחילת הקמפיין שלו לפני שנה וחצי בעוד מקיין בחר לכלול את הקריאה לשינוי במצע שלו לאחר שבחר להתמקד רוב הזמן בניסיונו הרב בפוליטיקה. ראיה לכך היתה בחירתו המפתיעה והבלתי צפויה של מקיין במושלת אלסקה הצעירה והלא מוכרת שרה פיילין כמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא אם ייבחר.

בראיון לרשת ABC, אמר אובמה כי מקיין מדבר אולי מדבר על צמצום העוינות בוושינגטון, אך הוועידה הרפובליקנית שנערכה בשבוע שעבר במינסוטה הוכיחה בדיוק ההיפך. בוועידה, לעגו פיילין וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני לעברו של אובמה כמארגן קהילתי בשיקגו ואמרו כי זהו תפקיד ריק מתוכן וחסר כל נטילת אחריות אמיתית.

אובמה אמר בראיון כי במסגרת התפקיד הוא עבד עם כנסיות, הקים סדנאות עבודה למובטלים ופיתח תוכניות לפעילויות לילדים אחרי שעות בית הספר – עבודה קהילתית שיש לשבחה במקום לבקר אותה. מקיין אמר בתגובה כי הוא אינו חושב שעבודה כמארגן קהילתי היא דבר שלילי, נהפוך הוא – עבודה מכובדת למדי.

"אני מעריך ומכבד שירות ציבורי לסוגיו", אמר מקיין. "אני חושב שדברי פיילין בוועידה באו כתגובה לביקורת שנמתחה נגדה מצד הדמוקרטים, שטענו כי תפקידה כראש עיר קטנה באלסקה לא הכין אותה כראוי לוושינגטון", הוסיף. לפני שנבחרה למושלת אלסקה, כיהנה פיילין כראש העיר ווסילה, המונה פחות מעשרת אלפים תושבים.

פיילן שוברת שתיקה

בתוך כך, הודיע אתמול מטה מקיין כי פיילין תשבור את שתיקתה ותעניק את הראיון הראשון שלה לרשת ABC בימים הקרובים. למרות הסערה התקשורתית שהתעוררה מאז ההכרזה על בחירתה ב-29 באוגוסט, לא הופיעה עדיין פיילין בתקשורת. ההופעות היחידות שלה בציבור היו עם מקיין ובוועידה הרפובליקנית.

ריק דיוויס, מנהל הקמפיין של מקיין, הסביר את הסתתרות פיילין מהתקשורת כרצון להגן עליה. "המידע שהתקשורת פירסמה על פיילין אינו עיתונאות אובייקטיבית", אמר דיוויס לרשת "פוקס". "עד שנרגיש שכלי התקשורת מתכוונים לנהוג בה בכבוד, אני חושב שזה יהיה מטופש להפקיר אותה לאווירה העוינת הזו. פיילין אינה מפחדת לענות על שאלות אבל יש לנו לוח זמנים לפיו אנו עובדים", הוסיף.

הדמוקרטים מתחו ביקורת נגד ניסיון מטה מקיין להגן על מושל אלסקה. "בסופו של דבר, יהיה עליה לשבת לפניכם כפי שאני עושה כעת ועשיתי בעבר", אמר המועמד לסגן הנשיא במפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC. "עליה לענות על השאלות ולא לבחור בבידוד", הוסיף.

פיילין היתה המועמדת היחידה מבין הארבעה שלא הופיעה אתמול באחת מתוכניות החדשות הנבחרות של הרשתות הגדולות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully