וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן להסגיר את אברג'יל לארה"ב"

עדי שמחוביץ

8.9.2008 / 12:12

לטענת עו"ד פלדמן, פרקליטו של מאיר אברג'יל, הוא מואשם בעבירות פשע מאורגן שבצעו לפני חקיקת חוק בנושא, לכן אין להסגירו. אברג'יל פרץ בבכי בביהמ"ש: "יש עלילה נגדי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך היום (שני) דיון בערעורו של מאיר אברג'יל, בסוגיית הסגרתו לארצות הברית. בימים הקרובים יחליט בית המשפט האם להסגיר את אברג'יל לארה"ב, כאשר בתחילת השבוע הבא יתקיים דיון בהארכת מעצרו. עיקר הדיון היום נסב סביב פרשנות האישומים נגד אברג'יל והשאלה האם הוא מואשם בעבירות של פשע מאורגן או לא.

פרקליטו של אברג'יל, עו"ד אביגדור פלדמן, טען כי אם אכן מדובר בעבירות של פשע מאורגן ישנה מניעה חוקית להסגיר את אברג'יל לארצות הברית. עו"ד יצחק בלום מפרקליטות המדינה טען שלא מדובר בעבירות של פשע מאורגן. במהלך הדיון פרץ אברג'יל בבכי וטען שיש נגדו עלילה, וששוטרים מקבלים קידומים כדי ליצור פרובוקציות נגדו.

לטענתו של עו"ד פלדמן, "ביוני 2003 נכנס לתוקף בישראל החוק למאבק בארגוני הפשיעה. סעיפיו משנים בצורה משמעותית את היקף האחריות הפלילית של הנאשמים. כתב האישום שהוגש בארה"ב מתייחס לעבירות שנעברו לפני כניסת החוק לתוקף". לדבריו, "במקרה הזה ניתן לומר שכתב האישום לא יכול לשמש בסיס להסגרה. כתב האישום מתחיל בסיפור המעילה בבנק למסחר, פרשה ישראלית לכל דבר. מרכז הכובד של המעשים המיוחסים למאיר הם בישראל".

הוא ציין כי בעוד שהאמריקאים ביקשו להסגיר את יצחק אברג'יל, ישראל היתה זו שביקשה להסגיר גם את אחיו מאיר אברג'יל, משום ש"טובים השניים מן האחד". הוא הוסיף כי המתכונת בארצות הברית, לפיה ניתן להעמיד חבר בארגון פשיעה בגין עבירות שביצעו חברים אחרים בארגון אינה מקובלת על המחוקק הישראלי.

עו"ד בלום מהפרקליטות הגיש מידע מודיעיני חסוי בעניינו של אברג'יל. לטענתו, במקרה של הסגרה, בנוסף לשיקולים הרלוונטים למעצר יש את השיקול שהוא התחייבות המדינה, לפי אמנת פלרמו. אמנה זו של האו"ם נועדה לקדם שיתוף פעולה במניעת פשיעה מאורגנת ובין השאר היא מתייחסת לנושאי הסגרה בין מדינות. בלום טען עוד, כי בסוף יוני הופיע אברג'יל בטלוויזיה הישראלית וסיפר כי הוא בעל קזינו בסיירה-לאון. לדברי בלום, אמנת ההסגרה בין ארצות הברית לאימפריה הבריטית, שסיירה- לאון הייתה בעבר קולוניה שלה, תקשה על הסגרתו של אברג'יל במידה והוא יחליט לחזור לאפריקה.

בעניין הטענה שהחוק בישראל נחקק לאחר העבירות אמר בלום, כי העבירות המיוחסות למאיר הן קשירת קשר לסחיטה ולהלבנת כספים, סיוע בסחיטה ועבירה ספציפית של הלבנת כספים ולאו דווקא עבירות של השתתפות בארגון פשע. עו"ד פלדמן התווכח עם בלום בנושא זה. לדברי פלדמן, "הראיות מוכיחות כי הנאשם מעורב בפשיעה מאורגנת ועבירות שנעשו במסגרת ארגון פשע".
פלדמן גם אמר שמאיר אברג'יל לא ייסע חזרה לאפריקה וכי כתב האישום לא מטריד אותו מספיק בשביל לעזוב את כל מה שיש לו בישראל.

בשלב זה של הדיון ניתנה רשות הדיבור למאיר אברג'יל עצמו, שהסביר כי "ב-1985 הסתבכתי בארצות הברית והורשעתי שם ומאז נשבעתי לא לחזור ולא להתקרב לאמריקה". לדבריו, "חזרתי לפני כחודש לחתונה של הבת שלי, אך אז נעצרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully