וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף לניצולים - במקום מיגון לעוטף עזה

פנחס וולף ויהושע בריינר

8.9.2008 / 11:32

ועדת הכספים של הכנסת אישרה קיצוץ של 3 אחוזים במשרדי הממשלה. הכסף שיקוצץ יועבר למימון תמלוגים לניצולי השואה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה קיצוץ רוחבי של שלושה אחוזים במשרדי הממשלה בגובה של כ-770 מיליון שקלים. הקיצוץ אושר ברוב של תשעה תומכים לעומת שלושה מתנגדים וארבעה נמנעים. הסיבה לבקשת הקיצוץ היא העברה של 230 מיליון שקלים עבור מימון תמלוגים לניצולי שואה בעקבות דו"ח השופטת בדימוס דליה דורנר. חברי הכנסת זעמו על כך שהאוצר ביקש לקצץ סכום גדול פי שלושה, גם עבור תוכנית "אופק חדש" של משרד החינוך וגם עבור קליטת 1,000 שוטרים חדשים.

במסגרת ההחלטה יקוצץ התקציב למיגון יישובי עוטף עזה במיליון ו-600 אלף שקלים. בנוסף, יופחת תקציב הנסיעות לחו"ל של נשיא המדינה מ-4 מיליון שקלים ו-596 אלף שקלים לארבעה מיליון ו-180 אלף שקלים. גם תקציבו של המשרד לענייני גמלאים יופחת בכ-3 מיליון שקלים, ותקציב השירות לילד ולנוער במשרד הרווחה ייפגע.

לטענת הממונה על התקציבים באוצר רם בלניקוב, מדובר בקיצוץ מינימליסטי שבמסגרתו לא תיפגע פעילות משרד הרווחה. "חלק נכבד מהקיצוץ הוא מהרזרבות של התקציב", אמר.

"שימוש ציני בניצולי השואה"

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הגיב לקיצוץ: "עלות הבעיה שלנו נעה בין 500 ל-600 מיליון שקל, על פי המלצת פיקוד העורף ומשרד הביטחון", אמר. "אין לנו בעיה לתרום מיליון שקלים וחצי לטובת ניצולי השואה, ובלבד שמערכות השלטון יחלו לעשות את מה שצריך ולמגן את היישובים לפני שיהיה מאוחר מדי".

"משרד האוצר עשה כאן שימוש ציני בנושא ניצולי השואה, והוא העביר קיצוץ שפוגע בדברים רבים, בהם מיגון יישובי עוטף עזה", אמר חבר הכנסת זאב אלקין (קדימה), שהתנגד לקיצוץ. "זה לא בסדר לקחת את ניצולי השואה ואותנו כבני ערובה ואז לבוא לפה ולנפנף בזה". חברי הכנסת אלקין וניסן סלומיאנסקי (איחוד לאומי-מפד"ל) גם קראו למשרד האוצר לחקור את הפרסום בעיתונות מסוף השבוע, שהעלה חשד לשימוש פוליטי בכספים של הקרן לרווחת ניצולי השואה.

גם חבר הכנסת יצחק גלנטי (גיל) טען ש"האוצר אונס את הוועדה להצביע בעד כדי שהתקציבים עבור ניצולי השואה יוכלו להגיע אליהם". לדבריו הוא הצביע בעד הקיצוץ מסיבה זו, למרות "התנגדותו הנחרצת" לקיצוץ הרוחבי.

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) דווקא הגן על הקיצוץ, למרות היותו חבר אופוזיציה. לדבריו, "כאדם שמאמין בחובת העם היהודי ומדינת ישראל לרדופי הנאצים, אני חושב שצריך להצביע בעד הקיצוץ הרוחבי עבור ניצולי השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully