וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: דיווח על תקיפה ישראלית קרובה בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2008 / 11:40

מקורות דיפלומטיים מעריכים בפני עיתון לבנוני כי ישראל לא תתקוף החודש בלבנון, אולם ייתכן ותעשה זאת בחודשים הקרובים

לאחר שבשבועות האחרונים דיווחו כלי תקשורת רבים בעולם הערבי כי ישראל צפויה לתקוף במהלך השבועות הקרובים בלבנון, היום (שני) משגרים מקורות דיפלומטיים זרים בביירות מסרים מעט יותר מרגיעים. בשיחה עם העיתון הלבנוני "א-נהאר" אומרים המקורות כי הם אינם סבורים שישראל צפויה לתקוף בתקופה הקרובה. "אם היא בכל זאת תתקוף, הדבר יקרה במהלך הסתיו", העריכו.

לדברי המקורות, הצהרותיו של שר הביטחון אהוד ברק בנוגע להכנות של צה"ל למלחמה נגד חיזבאללה "אינן מציאותיות והן נאמרות רק בגלל הבחירות הקרבות". לטענת המקורות, ארצות הברית לא הסכימה לתת לברק "אור ירוק" לתקוף יעדים של חיזבאללה מצפון לנהר הליטני ובאזורים הסמוכים לביירות.

המקורות אמרו כי ישנן מספר סיבות לכך שישראל לא תתקוף בלבנון במהלך השבועות הקרובים: חוסר רצונה לפגוע במשא ומתן הישראלי-סורי, בחירת יושב ראש חדש למפלגת "קדימה" תוך שבוע וחצי, חילוקי דעות בצה"ל בנוגע למוכנות הכוחות. המקורות אמרו כי ישראל תימנע גם ממתקפה באירן משום שזו תגיב באמצעות חיזבאללה וטיליו.

לדברי המקורות, לא צפויה מתקפה קרובה אולם אין זה אומר כי סכנת המתקפה חלפה. "נהפוך הוא. הנהגתה המדינית והצבאית של ישראל מודאגת ביותר מהטילים שמחזיק חיזבאללה והיא גם סבורה כי חיזבאללה אינו מיישם את החלטה 1701", הם אומרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully