וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על חיי המדענים "שיביאו את סוף העולם"

טלי גולדשטין

8.9.2008 / 10:48

לא כולם רוצים לראות את העולם מגיע לקצו. המדענים העומדים לערוך את הניסוי הגדול בעולם, שעלול להרוס את כדוה"א, קיבלו איומים על חייהם

המדענים העומדים מאחורי הניסוי הגדול בעולם קיבלו איומים על חייהם מאלו המתנגדים לניסוי והטוענים כי הוא יביא את קץ העולם. הארגון למחקר גרעיני של האיחוד האירופי (CERN) תכנן בשנים האחרונות ניסוי, שעלותו 7.7 מיליארד דולר, ומטרתו לגלות מה קרה לאחר שהעולם נוצר במפץ הגדול. לשם כך נבנתה מנהרה מיוחדת (LHC) בה ירסקו חלקיקים תת אטומים אחד לתוך השני במהירות קרובה למהירות האור.

כמה מהמדענים העובדים על הניסוי קיבלו איומים על חייהם באמצעות דואר אלקטרוני ומאות שיחות טלפון מאזרחים מודאגים החוששים כי הפעלת המכונה תגרום לרעידת אדמה ולגלי צונאמי שיהרסו את העולם.

המדענים מקווים ליצור מחדש תנאים שלא נראו בכדור הארץ מאז נוצר לפני כ-14 מיליארד שנה. הם עשויים למצוא תשובות לכמה מהשאלות הגדולות בפיזיקה, כגון מדוע העולם נראה כפי שהוא נראה וכיצד להסביר מהם מסה, כוח משיכה. ייתכן גם כי יצוצו פרטים נוספים בנוגע לחומר הבלתי נראה שמחבר בין חלקיקים (dark matter), ומרכיב את רוב היקום. בנוסף, הם מקווים למצוא את הראיה הראשונה לקיום ממדים נוספים בחלל וליצור מיני חורים שחורים שנוצרים ונכחדים בחלקיק שניה.

עם זאת, כמה מהמדענים נותרו ספקניים לגבי בטיחות הניסוי. הפרופסור אוטו רוסלר, כימאי גרמני מקבוצת המדענים שהחלו לפעול באמצעים משפטיים כדי לעצור את הניסוי, מודאג מהיווצרות של חורים שחורים. הוא סבור שאלו יגדלו ללא שליטה ו"יבלעו את תושבי כדור הארץ". מדענים אחרים טוענים כי חשש זה מופרך מאחר שקרניים קוסמיות הפוגעות באטפמוספירה של כדור הארץ אמורות ליצור גם כן חורים שחורים אולם עד היום אף אחד מהחורים השחורים לא בלע את כדור הארץ.

אחד מהמדענים המובילים את הניסוי הוא ד"ר לין אוונס, בנו של כורה, שהחל להתעניין במדע בעודו ילד. מדען נוסף הוא פרופסור בריאן קוקס מאוניברסיטת מנצ'סטר, שניגן בקלידים בלהקה D:Reamשהתפרסמה בזכות הלהיט "Things Can Only Get Better" בשנות ה-90. לדבריו, "קיימת אנרגיה קסומה שלא הצלחנו להגיע אליה ועתה בפעם הראשונה, נחצה את הגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully