וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולח רוצחי זאבי: "ישראל מפלילה אותי"

עדי שמחוביץ

8.9.2008 / 10:43

מג'די רחימה רימאווי הורשע בגיוס מחבלים להתנקשות בחיי השר ובביצוע פיגועים נוספים. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו מאסר עולם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הפרקליטות ביקשה להטיל מאסר עולם על מג'די רחימה רימאווי, שהורשע לפני כחודשיים וחצי בשליחת רוצחיו של השר רחבעם זאבי. בשלב הטענות לעונש בבית המשפט המחוזי בירושלים הודיעה הפרקליטות באמצעות עו"ד אש כי היא מעוניינת להטיל על רימאווי עונש מאסר עולם לכל חייו על שליחת המחבלים שרצחו את זאבי, ובנוסף עונש מאסר של 20 שנים לכל עבירה שהורשע בה במסגרת פעילות טרור. הרימאווי הורשע כי גייס מחבלים לארגון "החזית העממית" ושלח אותם להפעיל מכוניות תופת, לבצע פיגועי ירי ולהתנקש בחייו של השר זאבי לפני 10 שנים.

רימאווי אמר כי הוא לא עשה דבר, וכי "הישראלים מפלילים אותו". עורך דינו, עו"ד חסן מחמוד, ביקש שהעונש ייגזר באופן חופף ולא מצטבר על מנת שיהיה ניתן לקצוב אותו. רימאווי ועורך דינו טוענים כי לבית המשפט אין כל סמכות לפסוק בעניין, שכן העבירה בוצעה בירושלים המזרחית, שטח כבוש שהנאשם לא מכיר בריבונות ישראל עליו. גזר הדין של רימאווי צפוי להינתן ביום שני בעוד שבועיים.

לפני כשמונה חודשים נגזר דינו של באסל אסמאר, שנשלח יחד עם חמדי קורעאן לרצוח את השר בעת ששהה במלון "האייט" בירושלים. בית המשפט גזר עליו מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. אסמאר הורשע עוד בהנחת מטען חבלה, כחודש לפני הרצח, בגבעה הצרפתית בירושלים ובהפעלת מכוניות תופת ומטענים נוספים. עשרות בני אדם נפגעו בפיגועים שביצע.

חודשיים לפני מתן גזר דינו של באסל, ניתן גזר דינו של שותפו חמדי קורעאן, שנידון ל-125 שנות מאסר בפועל. "רצח של שר אינו רק רצח של אדם, אלא גם פגיעה בסמל של המדינה ופגיעה בריבונותה", כתבו השופטים בגזר דינו. עונשו הורכב ממאסר עולם שנגזר עליו בגין הרצח ועוד 100 שנות מאסר על יתר פיגועי הטרור שהוציא אל הפועל.

הוא הורשע בחברות בארגון טרור, פעילות טרור וחמישה ניסיונות רצח, ביניהם ניסיונות לפיגוע ירי, הנחת מטענים במכוניות והנחת מכוניות ממולכדות. קורעאן הודה בכל העבירות המיוחסות לו, אך לאורך משפטו לא הביע כל חרטה על מעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully