וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נהריה לשעבר הורשע בשחיתות

קובי מנדל

8.9.2008 / 10:44

ביהמ"ש קבע כי רון פרומר ערך לפני הבחירות המקומיות הסכמים חשאיים, בעקבותיהם הסירו שורה של אישים את מועמדותם לראשות העיר

השופטת רחל חוזה מבית משפט השלום בחיפה הרשיעה הבוקר (שני) את רון פרומר, לשעבר ראש עיריית נהריה, בשתי עבירות של שחיתות ואי פרסום הסכמים בעת שהתמודד בבחירות הקודמות על ראשות עיריית נהריה, וזיכה אותו משני סעיפים של מתן שוחד ושחיתות ציבורית.

בעבירות דומות הורשע דני הירש, שגם הוא התמודד על רשות העיר ואשר עמו ערך פרומר הסכמים כדי שיסיר את מועמדתו בתמורה להבטחות שונות. בעקבות הסכמים אלו, שנשמרו בסוד, הוסרו מועמדויות שונות של מועמדים. הפרשה נחשפה על ידי ראש העירייה הנוכחי ג'קי סבג, שהפסיד בבחירות לפני חמש שנים. הוא עתר לבית המשפט המחוזי בחיפה, והשופט מיכה לינדנשטראוס ביטל את הבחירות בנהריה. השופט לינדנשטראוס קבע כי ההסכמים שאותם ערך פרומר היו בלתי חוקים ותביעתו זו אושרה על ידי בית המשפט העליון.

עורך דינו של רון פרומר אדם פיש אמר לוואלה! חדשות, כי השופטת רחל חוזה זיכתה את פרומר בנושא של השוחד בצורה של מתן שיק. "ברור שאם עניין זה היה מוכח זה היה שולל את טענותינו שלא הייתה כוונה לתת שוחד. ההסכם עם דן הירש הוא הסכם שנוסח על ידי עורכי דין וגם השינויים בו נוצרו על ידי עורכי דין ולכן נשאלה השאלה האם יעלה על הדעת שעורך דין לא מודע לאפשרות של הסכם לא חוקי, האם הלקוח שלו שאינו משפטן צריך להבין שמדובר בהסכם בלתי חוקי".

רון פרומר, שהגיע לבית המשפט מלווה ברעייתו, אמר לוואלה! חדשות לאחר הקראת הכרעת הדין: "אני מקבל את החלטת השופטת. אני יודע שעשיתי טעות. אני יודע היום שהטעות הזאת הייתה בתום לב, כיוון שאנחנו ניסינו להעזר בעורכי דין כדי לעשות את ההסכמים האלה הכי טוב שאפשר. אני מקווה מאוד שגם אנשי ציבור אחרים למדו מהמקרה הזה ואולי זאת התרומה הקטנה שלנו לכל העניין של השלטון המקומי". בתגובה לשאלה אם בכוונתון לשוב ולהתמודד על רשות העיר אמר פרומר כי הוא מעדיף להמתין לגזר הדין בטרם יקבל החלטה בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully