וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן אייק עצר בקובה בדרכו לפלורידה

טלי גולדשטין

8.9.2008 / 9:55

ההוריקן פקד את האי לאחר שזרע הרס וחורבן בהאיטי. מניין ההרוגים בסופה עלה ל-47. בהמשך השבוע יגיע ההוריקן לארה"ב

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הוריקן אייק פקד הבוקר (שני) את קובה לאחר שפגע בחופיה הצפון מזרחיים של המדינה, עם רוחות בעוצמה של 205 קמ"ש. כך דיווח המרכז הלאומי לחיזוי הוריקנים בארצות הברית. לפי התחזית, אייק יעבור היום את קובה וישוב על עקבותיו לכיוון מפרץ מקסיקו ודרום איי פלורידה מחר.

הרשויות בקובה פינו מעל 500 אלף בני אדם מהחוף הצפון מזרחי. לפי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית, בהאיטי, שהתמודדה עם נזקי הסופה האנה בשבוע שעבר, עלה מניין ההרוגים בסופה אייק ל-47. לפי דיווחים ראשוניים, 80% מהבתים באיי טורקס וקאיקוס שבקאריביים ניזוקו. קווי הטלפון נפלו וספינה של חיל הים הבריטי נשלחה לאזור על מנת לסייע במאמצי החילוץ וההצלה.

עם זאת, אייק המוגדר סופה שעוצמתה 3 מתוך 5, צפוי להיחלש בעודו חוצה את קובה. לפי דיווח מרכז ההוריקנים, 51 ס"מ של גשם הורידה הסופה בחלקים מסוימים של קובה. אייק הביא גשם רב גם להאיטי, שהוצפה בשבועות האחרונים בסופות גוסטב, פיי והאנה.

גוסטב והאנה גבו את חייהם של 577 בני אדם בהאיטי. ג'ון הולמס, ראש סוכנות הסיוע ההומניטרי באו"ם, מסר כי כ-600 אלף אנשים זקוקים לסיוע במדינה. אתמול קראה קובה לארה"ב להקל על אמברגו המסחר המוטל עליה ולשלוח מזון לאי.

בתוך כך, הנשיא בוש הכריז אתמול על מצב חירום בפלורידה ואישר סיוע בסך 5 מיליון דולר למדינה. 80 אלף מתושבי איי פלורידה התפנו וכל התיירים התבקשו לעזוב גם כן. אייק צפוי לפקוד באמצע השבוע את מפרץ מקסיקו, האחראי על רבע מתפוקת הנפט במדינה. לאחר מכן הוא ינוע לדרום לואיזיאינה ולטקסס.

חברות האנרגיה הפועלות באזור דיווחו כי 202 אסדות נפט כבר פונו. 717 אסדות פועלות במפרץ מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully