וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי טוען: הצלחנו להתל בשב"כ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2008 / 11:04

הזרוע הצבאית של הג'יהאד טוענת כי לאחר שחשפה רשת משת"פים בעזה, הצליחה להתל בקצין שב"כ ולגלות את שיטות הארגון

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות "אל-קודס", טוענת (שני) כי מנגנון הביטחון הכפוף לו הצליח "לחדור למשך מספר חודשים לתוך השב"כ". גורם בכיר במנגנון הביטחון פרסם הודעה בה גילה כי לאחר שאנשיו חשפו ברצועת עזה רשת גדולה של משתפי פעולה עם השב"כ, "מאבק המוחות" בין אנשיו לבין אנשי השב"כ עדיין נמשך.

לדברי הבכיר, לאחר שאנשיו חקרו את משתפי הפעולה, הם מצאו רשימת מספרי טלפון והצליחו ליצור קשר עם קצין שב"כ. לטענתו, הם גרמו לקצין לחשוב כי הם מספקים לו מידע אודות ארגוני ההתנגדות הפלסטינים. הבכיר גילה עוד כי אנשי הג'יהאד הצליחו לקבל מקצין השב"כ מידע חשוב אודות שיטות המעקב אחר פעילים פלסטינים, איסוף המידע אודותיהם, והקשר עם משתפי הפעולה.

הגורם גילה כי לאחר שלושה חודשים שבמהלכם אחד מאנשיו היה בקשר עם קצין השב"כ, הוא התקשר אל הקצין ושאל אותו: "האם אתה קרוב לבית החולים סורוקה בבאר שבע?". הקצין ענה לו "בערך". פעיל הג'יהאד אמר לו בתגובה: "לך לבית החולים כי אני עומד להגיד לך דבר שעלול לגרום לך זעזוע או קריש דם". לאחר שהקצין ביקש שיגיד את מה שיש לו לומר, השיב הפעיל: "מדבר איתך אחד מפעילי מנגנון הביטחון השייך לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. אחד-אפס לטובתי".

"הפעיל התקשר גם אל קצין שב"כ אחר שעבד מולו ושאל אותו אם הוא יודע מה קרה לקצין הראשון", המשיך הגורם הבכיר. "הקצין לא ידע והפעיל סיפר לו כי הקצין הראשון נמצא בבית החולים סורוקה. הקצין שאל אותו 'מדוע' והפעיל ענה: 'סיפרתי לו שאני פעיל במנגנון הביטחון השייך לזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי', וניתק לו את הטלפון בפנים".

הגורם הבכיר הזהיר מפני שימוש בטלפונים ניידים שמקורם אינו ידוע ומפני טלפונים ניידים של חברת אורנג' משום שלטענתו "פעילי השב"כ נוהגים להתקשר למספרים אלו באופן אקראי ולפתות אותם לשתף פעולה עם השב"כ תמורת סכום של כסף". הגורם קרא לציבור לעקוב אחר שיחות הטלפון של בניהם כדי שלא יהפכו "טרף קל" לאנשי השב"כ המנצלים את מצוקתם של תושבי עזה. "80 אחוז ממשתפי הפעולה עשו זאת בגלל מצוקתם הכספית", אמר. "האבטלה והעוני שנבעו מהמצור הוא גורם מרכזי להסכמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully