וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האהבה לאוכל תביא לנפילת ר"מ תאילנד?

טלי גולדשטין

8.9.2008 / 9:32

ביהמ"ש יפסוק האם השתתפותו של סמאק סונדרוואז' בתוכניות בישול מהווה הפרת החוקה ועילה להדחתו. מתנגדיו, המייחלים להתפטרותו, מרוצים

בית המשפט החוקתי יפסוק מחר (שלישי) האם ראש הממשלה סמאק סונדרוואז' הפר את החוקה על ידי כך שהנחה תוכניות בישול בעודו בתפקיד, כך הודיע היום אחד השופטים. אם יימצא אשם בניגוד אינטרסים, סמאק ייאלץ להתפטר מתפקידו ובכך לשמח את אלפי מתנגדיו המתבצרים כבר כשבועיים במשרדי הממשלה בבנגקוק.

ראש הממשלה הופיע בפני בית המשפט הבוקר והכחיש כי קיבל משכורת מחברת התקשורת הפרטית על מנת להנחות את התוכניות "Tasting, Grumbling" ו-" a.m "Touring at 6. "הועסקתי על ידי החברה, אך לא הייתי שכיר שלה", אמר סמאק לבית המשפט במהלך שימוע טלוויזיוני. סמאק הפסיק את הנחיית התוכנית באפריל, לאחר יותר מחודשיים אחרי שנבחר לתפקיד ראש הממשלה. חוקת תאילנד אוסרת על ראש הממשלה ושרי הממשלה לעבוד בעבור חברות פרטיות.

התיק נגד סמאק נבע מתלונה שהוגשה על ידי סנאטורים ב-25 במאי, היום בו החל הקמפיין להתפטרות סמאק בהובלת "הברית העממית למען דמוקרטיה" (PAD). סמאק הציע לערוך משאל עם בנוגע לשלטונו, אך המפגינים דחו את ההצעה. הצבא התאילנדי מתעקש כי לא יתערב במשבר, אך גורמים בכירים בממשלה הודו כי המשבר הגיע לנקודת קיפאון. בשבוע שעבר הכריז סמאק על מצב חירום בבנגקוק אך חזר והדגיש כי לא יתפטר.

הברית העממית למען הדמוקרטיה (PAD) – קבוצה של אנשי עסקים ופעילים - שהחלה את הקמפיין שלה נגד הממשלה עוד במאי ויזמה את המחאות האחרונות, פועלת לסיים את הדמוקרטיה בסגנון מערבי בתאילנד, שלטענתה, הביאה ממשלות כושלות ומושחתות. הם רוצים לראות את המלך ממנה את הפרלמנט, ואת הצבא מוודא שהמערכת הפוליטית מבצעת את תפקידה ומתנגדים לשינויים בחוקה שרוצה ליישם סמאק. התנועה נתמכת על ידי העלית והמעמד הבינוני בבנגקוק. בניגוד לה, ממשלת סמאק נתמכת על ידי התושבים המתגוררים באזורים הכפריים הודות להטבות שהעניקה לחקלאים ולעניים.

לטענת פרשנים, הצעתו של סמאק לערוך משאל עם מקשה על האפשרות לאלצו להתפטר באמצעות התערבות הצבא או המלך פומיפון אדוניאדיי, שהתערב בעבר בסכסוכים פוליטיים. ב-2006, כשראש הממשלה המודח תקסין שינאווטרה עמד בפני קריאות להדחתו, המלך הורה לשופטי המדינה לפתור את המשבר. עם זאת, הם לא הספיקו לעשות כך לפני שהצבא ביצע הפיכה נגד תקסין בספטמבר של אותה שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully