וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: תומכים בהצבת כוח ערבי בעזה ובגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2008 / 9:03

סגנו של משעל מבהיר כי ארגונו מתנגד להצבת כוח ערבי ברצועה בלבד ומאשר קבלת מכתבו של נועם שליט לבנו: "נטפל במכתב באחריות"

האם חמאס שינה את עמדתו כלפי הצבת כוחות ערבים בשטחים? סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לעיתון סעודי כי ארגונו אינו מתנגד לשקול הצבת כוחות ערבים ברצועת עזה ובגדה המערבית. יחד עם זאת הבהיר אבו מרזוק כי חמאס מתנגד להצבת כוחות ערבים ברצועה בלבד.

אבו מרזוק התראיין גם לעיתון של חמאס והביע את התנגדותו להצבת כוחות ערבים ברצועה בלבד. "היינו רוצים שהכוחות הערבים יוצבו במטרה להיאבק בכיבוש הציוני, לסלקו ולהביא חירות לעמנו. במצב הנוכחי היינו רוצים שהצעה זו תכלול את הגדה ועזה". אבו מרזוק תקף את כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה הפועלים נגד חמאס "תוך תיאום עם כוחות צה"ל". לטענתו, הצבת כוח ערבי בעזה נועד לפגוע בלגיטימיות של ממשלת חמאס בה.

סגנו של חאלד משעל התייחס בדבריו גם למכתב שכתב נועם שליט לבנו, החייל החטוף גלעד שליט. "אמיר קטאר העביר לנו את מכתבו של נועם שליט. אנו נטפל בנושא באחריות". אבו מרזוק הוסיף ואמר כי המגעים לגיבוש עסקת שליט מוקפאים. "אין כל חדש במגעים עד שהישראלים ישנו את עמדתם וימלאו אחר מה שסוכם מול המתווך המצרי לפני יותר משנה".

גם נושא הרגיעה עלה בראיון לעיתון. "לא כפינו את הרגיעה בעזה בכוח. היא התקבלה בהסכמה לאומית, ולכן החלטה על נסיגה ממנה חייבת להתקבל במסגרת הסכמה לאומית". אבו מרזוק הבהיר כי "חמאס לא יפר את הקונצנזוס הלאומי", וזאת על אף שלטענתו ישראל לא ממלאת אחר סעיפי הרגיעה. "מצרים תטפל בכך במספר דרכים, ביניהן פתיחת מעבר רפיח או הפעלת לחץ על ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully