וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להעמיד לדין גם את אורי מסר

נתיב נחמני

8.9.2008 / 8:04

יום לאחר שהמליצה להעמיד לדין את אולמרט, ממליצה המשטרה לפרקליטות להעמיד לדין את מקורבו עו"ד מסר בעבירות של סיוע לקבלת שוחד וקבלת דבר במרמה

עורך הדין אורי מסר, עוזרו לשעבר של ראש הממשלה אהוד אולמרט, עשוי לעמוד לדין בעבירות של סיוע לקבלת שוחד וקבלת דבר במרמה. יום לאחר שהמליצה להעמיד לדין את אולמרט, הודיעה המשטרה הבוקר (שני) כי היא ממליצה לפרקליטות להעמיד לדין גם את מסר, שנחשב לעד מפתח בפרשת טלנסקי.

העבירות המיוחסות למסר בוצעו, לכאורה, בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התעשיה והמסחר. על פי החשד, כמו שולה זקן, אורי מסר סייע לקבלת שוחד ולקבלת דבר במרמה, בכך ששימש כ"בנק" של אולמרט. מחקירת המשטרה עולה כי מסר שמר בשביל אולמרט מאות אלפי דולרים במזומן בכספת משרדו ובשלב מאוחר יותר אחסן את הכספים בכספת בבנק לאומי. על פי החשד, מסר נהג להעביר כספים כשנתבקש לכך על ידי אולמרט וזקן ומידי פעם אף להמיר את הכספים בעבורם.

מסר הפסיק לשתף פעולה עם המשטרה לפני כשלושה חודשים ואמר כי איבד את אמונו בחוקרים בשל הדלפות מחקירותיו. גורמים המעורים בפרשה טוענים כי יתכן שההחלטה להגיש נגד מסר כתב אישום נועדה להפעיל עליו לחץ לשוב ולשתף פעולה עם המשטרה ואף לחתום על הסכם עם המדינה.

המלצה להעמיד לדין גם את זקן

אתמול המליצה לפרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת מעטפות הכסף, ובפרשת "ראשונטורס". המשטרה המליצה כי לגבי פרשת מעטפות הכסף, כתב האישום יכלול עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור. בנוגע לפרשת "ראשונטורס", המשטרה ממליצה כי סעיפי האישום יכללו קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים. בפרשת מרכז ההשקעות טרם גובשה עמדת המשטרה, כיוון שלדברי החוקרים דרושות פעולות חקירה נוספות.

כמו כן, המשטרה טוענת כי בידיה ראיות לכאורה גם נגד ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בפרשת "ראשונטורס" בעבירות של סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן הפרת אמונים.

פרשת "ראשונטורס" נחשפה לפני חודשיים וחצי בלבד. לפי החשד, אולמרט מימן את נסיעות בני משפחתו לחו"ל באמצעות סכומי כסף שהתקבלו במרמה. המשטרה בדקה את החשד, לפיו, אולמרט פתח קופה במשרדי חברת הנסיעות "ראשונטורס", והזרים אליה כסף שמקורו במימון כפול ומשולש של טיסותיו לחו"ל על ידי המדינה וארגונים ציבוריים. בכסף שהצטבר, והגיע אל למעלה מ-100 אלף דולר, הוא מימן עשרות טיסות פרטיות של בני משפחתו.

פרשת מעטפות הכסף נחשפה בחודש מאי האחרון, אז נחקרו חשדות לפיהן קיבל אולמרט 120 אלף דולר במזומן מאיש העסקים האמריקאי משה טלנסקי במשך שנים החל משנת 1993 ועד סמוך לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה. במשטרה חקרו אם טלנסקי קיבל תמורה לכסף שנתן והאם מדובר בתרומות אסורות. במהלך חקירותיו האחרונות, הכחיש אולמרט את המיוחס לו, והרבה להתעמת עם חוקרי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully