וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מציעה "הנחה": ייקור תעריפים של 5% בלבד

אבי בר-אלי

8.9.2008 / 8:26

הייקור נדרש למימון תוכנית החירום שנועדה להגדיל את כושר ייצור החשמל בישראל. מחר אמור מחיר החשמל לרדת ב-5%

חברת החשמל הגישה הצעת פשרה, לפיה ייקור תעריפי החשמל לשם מימון תוכנית החירום למשק יסתכם בכ-5% בלבד, במקום 6.3% - כך נודע ל-TheMarker. המדובר בהצעה לפיה חברת החשמל תגייס ממקורותיה (באמצעות התייעלות פנימית או גיוסי הון) כ-20% מעלות תוכנית החירום הנאמדת ב-7 מיליארד שקל, ואילו ייקור תעריפי החשמל יכסה את יתר ה-80% בפריסה לכמה שנים.

ההצעה הוגשה במהלך "פגישת הפסגה" שקיימו בסוף השבוע הנהלת חברת החשמל עם רשות החשמל. בפגישה דנו הצדדים לראשונה בסוגיית מימון תוכנית החירום למשק החשמל, וכן בתוכנית הפיתוח שהגישה חברת החשמל על רקע המחלוקות סביב תחזיות הביקושים עליהם התבססה.

לפני כחצי שנה אושרה תוכנית החירום למשק החשמל, שנועדה להגדיל באופן מיידי את כושר ייצור החשמל בישראל. מדובר בתכנון בו-זמני של חמש תחנות כוח חדשות, בהיקף כולל של 1,375 מגה-ואט. חברת החשמל דרשה עבור מימון התוכנית הזרמת הון מהמדינה, או ייקור תעריפי החשמל, אבל משרד האוצר ורשות החשמל הטילו וטו על שתי החלופות. דירקטוריון חברת החשמל החליט מצדו כי לא יאשר את התקשרויות החברה לרכישת הציוד לתוכנית אם יוטל הנטל המימוני כולו על החברה.

יש לציין כי מחר אמור תעריף החשמל לרדת בשיעור של 5% - בחלוף שנה ל"הלוואה" שניתנה לחברת החשמל בספטמבר אשתקד למען חיזוק מעמדה הפיננסי. מדובר בהליך אוטומטי אבל מקורות במשק האנרגיה חוששים ממחטף, אשר יבטל או ישהה את ההוזלה הנדרשת ברגע האחרון.

ברשות החשמל סירבו להתייחס לדברים, ומסרו בתגובה: "הנושא יידון בשבועות הקרובים, והחלטות הרשות יפורסמו לאחר שיאושרו בידי מליאת הרשות". מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "אינה מוסרת פרטים מתוך ישיבות שהיא מקיימת עם גופים ממשלתיים, ותתייחס לנושא רק לאחר החלטת הרשות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully