וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה מתחבא מנהיג צפון קוריאה?

טלי גולדשטין

7.9.2008 / 22:00

קים ז'ונג איל, בנו של מייסד צפון קוריאה קים איל סונג, לא נראה בציבור כבר 3 שבועות. הוא סובל ממחלת לב ומסוכרת וקיים חשש לבריאותו

האם העולם עומד לאבד מנהיג נוסף? אתמול בלילה (שבת) גברו החששות בצפון קוריאה לגבי בריאותו של המנהיג קים ז'ונג איל. ז'ונג איל לא נראה בציבור במשך למעלה משלושה שבועות ולפי מקור בכיר, חמישה רופאים סינים נכנסו לצפון קוריאה לפני כשבוע והם עדיין שוהים בה.

על פי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, הרודן בן ה-66 נראה לאחרונה ב-14 באוגוסט במהלך ביקורת של אחת מיחידות הצבא. כלי התקשורת הממלכתיים בצפון קוריאה מדווחים על כל אירוע ציבורי אליו מגיע קים, אך מעולם לא על מצב בריאותו. גורם ברשות הביון הדרום קוריאנית אמר כי קים סובל ממחלת לב כרונית ומסוכרת, אך מצבו הבריאותי אינו משפיע על תפקודו הציבורי.

קים ז'ונג איל הוא בנו של מייסד צפון קוריאה קים איל סונג שמת ב-1994. קים איל סונג היה מנהיגה של צפון קוריאה מהיווסדה ב-1948 עד מותו. עד 1972 כיהן כראש ממשלה ולאחר מכן כנשיא, אולם את כוחו האמיתי שאב מתפקידו כמזכ"ל מפלגת הפועלים הקוריאנית, היא המפלגה הקומוניסטית בצפון קוריאה. חוקת המדינה קובעת כי הוא "נשיאה הנצחי" ובאופן רשמי הוא נקרא בצפון קוריאה "המנהיג הגדול".

לאחר מותו של קים איל סונג בגיל 82, תפס בנו את השליטה במפלגה ועל המדינה. תפקיד הנשיא נותר פנוי, ככל הנראה מתוך יחס כבוד לקים איל סונג. באופן רשמי קים ז'ונג איל קיבל את תואר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ב-8 באוקטובר 1997. זה היה המקרה הראשון והיחיד עד כה שבו השלטון במדינה קומוניסטית עבר בירושה מאב לבן.

מזה שנים טוענים רבים כי שלטון הרודנות של הדיקטטור קים איל סונג הוא שמנע מהמדינה, שברשותה משאבים טבעיים לא מעטים, להתפתח כלכלית. ארצות הברית טוענת כי צפון קוריאה אחראית לשורה ארוכה של פשעים כלכליים, בהם הלבנת כספים והברחת סיגריות.

כמו כן, סובלת המדינה משיעור עוני גבוה ורבים מאזרחי נמצאים בסכנת רעב. זאת בין היתר בעקבות הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה בעקבות תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה. את הפעילות הכלכלית בצפון קוריאה קשה לאמוד, משום שהמדינה הקומוניסטית שומרת על מעטה חשאיות ואינה מפרסמת נתונים סטטיסטיים. עם זאת, קים איל סונג עדיין זוכה לפולחן אישיות במדינה. קים ז'ונג איל נהנה מפולחן דומה.

צפון קוריאה תציין בשבוע הבא 60 שנים להיווסדה. באופן מסורתי מצוינות החגיגות בתהלוכה צבאית. בכירים בדרום קוריאה סבורים כי אם קים לא יגיע לחגיגות, הדבר עשוי לרמז כי חלה הרעה במצבו הבריאותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully