וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרה ווינפרי ברוגז עם שרה פיילין?

טלי גולדשטין

7.9.2008 / 20:26

מלכת תוכניות האירוח, שהודיעה על תמיכתה באובמה, מנצלת את כוחה גם בזירה הפוליטית: היא הודיעה כי לא תארח את פיילין בתוכניתה

אופרה ווינפרי, מלכת תוכניות האירוח והסלבריטאית החזקה בעולם, סירבה לארח את שרה פיילין, המועמדת לסגנות הנשיאות במפלגה הרפובליקנית, ולראיינה בתוכנית האירוח שלה. ה"גרדיאן" הבריטי מדווח כי ווינפרי, תומכת גדולה של המפלגה הדמוקרטית ושל מועמדה ברק אובמה, היתה נתונה באחרונה תחת לחץ כבד מצד הפרשנים השמרניים הטוענים כי פיילין תהווה מרואיינת מושלמת עבור קהל היעד של ווינפרי, המורכב בעיקר מנשים.

הופעתה של פיילין בתוכנית של ווינפרי תהווה ניצחון עצום למטה המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין. פיילין, האישה הראשונה המועמדת לתפקיד רם הדרג במפלגה, שמה לה ליעד לכבוש את לב הבוחרות, במיוחד לאחר פרישתה של הסנאטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון מהמרוץ, והיא נוהגת להתייחס אל עצמה כ"אמא" שהגיעה בטעות לפוליטיקה.

עם זאת, ווינפרי, שהגיבה לשמועות באתרים שמרניים שונים שטענו כי צוות התוכנית שלה דווקא כן תומך ברעיון לארח את פיילין, יישרה את ההדורים אחת ולתמיד. "כשהחלטתי לפרסם במי אתמוך בבחירות, החלטתי גם שלא להשתמש בתוכנית שלי כפלטפורמה עבור כל מועמד אחר", אמרה ווינפרי בהצהרה.

כמה פרשנים סבורים כי הסוגיה לגבי פיילין, עליה דיווח לראשונה האתר השמרני "דראדג' ריפורט", היתה מזימה שמטרתה להראות כי התקשורת תומכת באובמה ומוטית נגד מקיין. הצהרתה של ווינפרי קטלה את השמועות באיבן וטענה כי לא היו לה שום חילוקי דעות עם צוותה. ווינפרי כינתה את הסיפור "שקר וכזב" ואמרה כי לא נערך כלל דיון בתוכניתה לגבי האירוח של פיילין. "אני מסכימה כי שרה פיילין תהווה מרואיינת נהדרת, אך אשמח לראיין אותה אחרי שהבחירות יסתיימו", אמרה.

הסוגיה מעלה את הסכנה הטמונה בתמיכתה הציבורית של ווינפרי באובמה, במיוחד לאור העובדה שהוא התראיין מספר פעמים בתוכניתה עוד לפני שזו פירסמה את תמיכתה בו. האסטרטגיה הנוכחית של הרפובליקנים היא לתקוף את התקשורת בכך שהיא חסרת אובייקטיביות ומוטה נגדם. הסיפור משקף גם את הדרכים הבלתי צפויות בהן זיעזעה פיילין את מסע הבחירות. המין שלה והרקע המשפחתי הצנוע ממנו באה פתחו בפני מקיין דמוגרפיה חדשה לגמרי של נשים מהפרברים ומעיירות קטנות ברחבי ארה"ב – בדיוק הקהל שצופה בתוכנית של ווינפרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully