וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הגרמני רוצה להיות קנצלר

טלי גולדשטין

7.9.2008 / 18:22

לקראת הבחירות הצפויות בעוד שנה, המפלגה הסוציאל דמוקרטית בחרה בשטיינמאייר כמועמדה לתפקיד הקנצלר. ציפי לבני, מאחוריך

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר החוץ של גרמניה פרנק-ולטר שטיינמאייר, הוא המועמד מטעם המפלגה הסוציאל דמוקרטית ה-SPD בבחירות לתפקיד הקנצלר שייערכו ב-2009. שטיינמאייר יתמודד מול קנצלרית גרמניה הנוכחית אנגלה מרקל והמפלגה השמרנית.

בתוך כך, במהלך מפתיע הודיע היום (ראשון) יו"ר ה-SPD קורט בק על התפטרותו. יורשו בתפקיד יהיה פרנץ מונטפרינג בן ה-68, יו"ר המפלגה לשעבר שחזר לפוליטיקה לאחר הפסקה. "הנהגת ה-SPD החליטה פה אחד למנות את פרנק-ולטר שטיינמאייר כמועמד לתפקיד הקנצלר", אמר מזכ"ל המפלגה יוברטוס הייל לאחר כנס מנהיגי המפלגה מחוץ לברלין.

ביום חמישי הודיע שר הפנים וולפגנג שאובל כי גרמניה תערוך את הבחירות הכלליות הבאות ב-27 בספטמבר, 2009. החוק הגרמני מורה על עריכת בחירות כל ארבע שנים. גרמניה נשלטת ע"י קואליציה שברירית של המפלגה השמרנית נוצרית של הקנצלרית אנגלה מרקל ושל המפלגה הדמוקרטית סוציאלית מאז הבחירות ב-2005, בהן אף מפלגה לא זכתה ברוב בפרלמנט.

פרנק-ולטר שטיינמאייר היה דמות עלומה בפוליטיקה הגרמנית כשמונה לשר החוץ ב-2005. מאז הפך שטיינמאייר לאחד הפוליטיקאים האהודים ביותר בגרמניה. בנובמבר 2007 הוא מונה לתפקיד הסמלי של סגן הקנצלר בקואליציה בהובלת מרקל. שטיינמאייר שימש כראש המטה של קנצלר גרמניה לשעבר גרהרד שריידר, אף הוא ממפלגת ה-SPD, מ-1999-2005.

האגף השמאלני במפלגה לא מרוצה

תמיכתו ברפורמות הכלכליות בהן נקט שריידר הפכו אותו לדמות פחות אהודה בקרב הפלג השמאלני במפלגה הסוציאל דמוקרטית. כשר חוץ הוא התנגד לביקורת הישירה של מרקל נגד הפרת זכויות האדם במדינות כגון סין ורוסיה.

יש הסבורים כי שלשטיינמאייר בן ה-52 אין את הניסיון המתאים לערוך מסע בחירות מוצלח וכי הוא לא נתמך באופן מלא על ידי המפלגה שלו. בשנה שעברה, התמודד שטיינמאייר עם האשמות כי הביא לדחייה בשחרורו אזרח גרמני ממוצא טורקי מכלא גווטאנאמו הידוע לשמצה שבארצות הברית.

שטיינמאייר נולד בדטמולד שבמערב גרמניה ב-1956. הוא למד משפטים ומדעי המדינה באוניברסיטת גיסן. הוא נשוי ויש לו בת אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully