וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות יותר אכזרית מ"צבא הכיבוש"?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.9.2008 / 17:40

לפי עדות של בכיר חמאס, מנגנוני הרשות בגדה פועלים בכוח נגד חמאס. "הם עוצרים אותנו, מענים אותנו ומנסים לעקור אותנו מהשורש"

באחרונה דווח כי הרשות הפלסטינית פועלת באינטנסיביות נגד חמאס בגדה המערבית והיום (ראשון) חמאס מאשר זאת. הארגון תיאר את פעילותה של הרשות בהנהגת היושב ראש אבו מאזן כ"פשע וניסיון עקירה מהשורש של נוכחות הארגון". בחמאס טוענים עוד כי הרשות הפלסטינית מנסה "לחסל את חמאס בגדה".

אחד ממנהיגיו הבכירים של חמאס אמר כי מה שמתרחש בגדה הוא דבר מסוכן הגורם לפגיעה בפעילי הארגון יומם וליל "בין אם באמצעות חיילי הכיבוש ובין אם על ידי הרשות הפלסטינית עצמה". לדבריו, הכול נעשה באיפול תקשורתי ותוך הסתרה מהציבור.

"הפשע הגדול ביותר שביצעה הרשות הפלסטינית נגד חמאס בגדה היה כשמנגנוני הביטחון סגרו את מוסדות הצדקה, אגודות היתומים, המוסדות הלאומיים וארגוני הסעד המשפטיים של חמאס", הוסיף. "המנגנונים החרימו את כל תכולת משרדי האגודות והמוסדות והקימו להם מועצות מנהלים חדשות". הבכיר מסר עוד כי הרשות מפעילה שיטות של טרור נגד הציבור בכך שהיא מונעת מהם לפעול נגד הכיבוש ובכך שהיא פולשת למסגדים ואוסרת לימודי דת בהם.

הבכיר סיפר עוד כי מנגנוני הרשות נוהגים אף לעצור את פעילי ארגונו, להכות אותם ולענות אותם קשות, דבר שבגללו הם נאלצים ללכת לטיפול בבתי החולים. "כעת הפכו המעצרים לעניין שיטתי ומתוכנן". הבכיר סיפר עוד כי הרשות נוהגת לעצור אסירים ששוחררו מבתי הכלא הישראליים בדיוק בעת שחרורם. "המנגנונים ממתינים להם במחסומי צה"ל, שם הם עוצרים אותם עוד לפני שכלל פגשו את בני משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully