וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רובין הוד הדני שנא את הנאצים

טלי גולדשטין

7.9.2008 / 17:10

ספר חדש בבריטניה מגולל את חייו של טייס דני שהתנגד למשטר הנאצי, הפך למרגל למען בריטניה ותכנן להתנקש בהימלר בחץ וקשת

מרגל דני תכנן להרוג את היינריך הימלר בעזרת קשת וחץ, כך עולה מספר חדש שפורסם בבריטניה. טומי סנום, טייס דני שסירב להשלים עם כניעת דנמרק לנאצים במהלך מלחמת העולם השניה, החליט בתגובה להפוך למרגל למען בריטניה ולתרום את חלקו במלחמה בנאצים. על פי הספר " The Hornet's Sting ", סנום, שהיה באותה עת בן 23, חי חיים בסגנון ג'יימס בונד במהלך המלחמה ותכנן להתנקש במפקד האס. אס., שהיה אמור לבקר בקופנהגן לאחר ביקור בנורווגיה.

ה"טלגרף" הבריטי דיווח היום (ראשון) כי סנום התיידד עם השחקנית הדנית אודה פסבורג, שבדירת הגג שלה רצה להוציא לפועל את ההתנקשות. סנום החליט להשתמש בקשת מיוחדת שיכולה להתפרק לשתיים על מנת שיהיה ניתן להעבירה ביתר קלות ממקום למקום ומשום שרצה להימנע משימוש באקדח עקב הרעש שעולה מהירייה. בנוסף לקשת, סנום רכש מספר חצים עליהם היה מסומן התאריך בו השתלטו הנאצים על דנמרק – ה-9 באפריל 1940.

למרות התכנון הקפדני, ההתנקשות נכשלה לאחר שהימלר לא הגיע לקופנהגן עקב מחלה והעדיף לשוב ישירות לברלין. הרפתקאותיו של סנום מגוללות בספר החדש שנכתב על יד מארק ראיין, שראיין את המרגל לשעבר לפני שזה הלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 89.

לדברי ראיין, סנום היה "ג'יימס בונד בשר ודם. היו לו אינספור נשים והוא התחמק מידי הנאצים פעמים רבות. בקופנהגן, הוא קיים יחסי מין עם השחקנית ועם אמה מבלי שהשתיים ידעו".

בין מעלליו של סנום במהלך אותה תקופה, נכלל צילום מתקני רדאר גרמניים וטיסה לבריטניה עם התשלילים במטוס ללא כנפיים אותו מצא באסם נטוש. לאחר שבנה מחדש את כנפי המטוס עם ידידו קיילד פדרסון, השניים עשו דרכם לבריטניה בערפל כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully