וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בטיפול בטרשת נפוצה?

נעמה טלמור

7.9.2008 / 16:37

תאי גזע עובריים שהושתלו במוחות של עכברים גרמו לעיכוב בהידרדרות המחלה. החוקרים: "מקווים כי יהיו השלכות גם ביחס לבני אדם"

חוקרים בבית החולים "הדסה" בירושלים גילו כי תאי גזע עובריים שהושתלו במוחות של עכברים עם טרשת נפוצה, גרמו לעיכוב בהידרדרות המחלה. לדברי החוקרים, "השתלת התאים צמצמה משמעותית את הסימפטומים הקליניים והפתולוגיים של המחלה".

טרשת נפוצה הינה הגורם הנפוץ ביותר למוגבלויות נוירולוגיות בצעירים. הטרשת הנפוצה הינה מחלה דלקתית של מערכת העצבים המרכזית, בה המערכת החיסונית תוקפת את חלבוני מעטפת העצבים במוח (מיילין). כתוצאה מכך, מערכת העצבים נפגעת במספר רמות ונגרם ליקוי תפקודי בכמה מערכות מרכזיות בהן יכולת התחושה, המוטוריקה, שיווי המשקל, מערכת הסוגרים והראייה.

במסגרת המחקר הושתלו תאי אב של מערכת העצבים שהופקו מתאי גזע עובריים במוחות של עכברים עם טרשת נפוצה. תאי האדם שהושתלו התמזגו במוחות העכברים ונדדו לכיוון מוקדי הדלקת. "השתלת התאים דיכאה והפחיתה את תהליך הדלקת במוח ועל ידי כך הגנה על החיות מפגיעה גדולה במיילין וסיבי העצבים אשר מהווים את החותמת הפתולוגית של טרשת נפוצה", הסבירו החוקרים, "במקביל, סימני המחלה הופחתו באופן משמעותי בחיות המושתלות".

החוקרים מאמינים כי ההשפעות המעודדות על מהלך המחלה שהתקבלו בהשתלה לחיות, יסללו את הדרך להתפתחויות נוספות לקראת ניסויים קליניים. בנוסף, החוקרים צופים כי השפעת ההשתלה על דיכוי הדלקת, שהודגמה במחקר זה, תשולב בעתיד עם שימוש בתאי גזע עובריים לצורך תיקון וחידוש המיילין במוח.

בין משתתפי המחקר היו פרופסור תמיר בן-חור, מנהל המחלקה הנוירולוגית ופרופסור בנימין ראובינוף, מנהל המרכז לחקר תאי גזע עובריים ב"הדסה", מיכל אהרונוביץ' ודוקטור אופירה איינשטיין מ"הדסה" ופרופסור הנס לסמן מאוניברסיטת וינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully