וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי רה"מ: "המלצת המשטרה חסרת משמעות"

נתיב נחמני ופנחס וולף

8.9.2008 / 6:10

לדברי פרקליטי אולמרט, ראוי היה שהמשטרה תימנע מהמלצות ותעביר את ממצאיה להכרעת היועמ”ש. ”נמתין בסבלנות להחלטת מזוז”

"האדם היחיד המוסמך לפי חוק להכריע אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה הוא היועץ המשפטי לממשלה. הוא בעל הסמכות, והוא הנושא באחריות בעניין זה. להמלצות המשטרה אין כל משמעות". כך אמרו אמש (ראשון) שלושת פרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בתגובה להמלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום.

המשטרה המליצה לפרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת מעטפות הכסף, ובפרשת "ראשונטורס". המשטרה המליצה כי לגבי פרשת מעטפות הכסף, כתב האישום יכלול עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור. בנוגע לפרשת "ראשונטורס", המשטרה ממליצה כי סעיפי האישום יכללו קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים. בפרשת מרכז ההשקעות טרם גובשה עמדת המשטרה, כיוון שלדברי החוקרים דרושות פעולות חקירה נוספות.

כמו כן, המשטרה טוענת כי בידיה ראיות לכאורה גם נגד ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בפרשת "ראשונטורס" בעבירות של סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן הפרת אמונים.

ראשי צוותי החקירה של המשטרה גיבשו את עמדתם בתום דיון מרתוני שהחל אתמול בבוקר, במהלכו נבדק חומר החקירה בפרשות מעטפות הכסף ו"ראשונטורס". בתום הדיונים עדכן ראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יוחנן דנינו, את מפכ"ל המשטרה דודי כהן, את היועץ המשפטי לממשלה ואת פרקליט המדינה. דיון דומה נערך גם בבוקר יום חמישי. הפרקליטות צפויה להחליט על הגשת כתב אישום בתוך שבועיים מקבלת חומר החקירה מהמשטרה. אם אכן כך יהיה, כתב האישום נגד אולמרט יוגש עוד לפני ראש השנה.

"היועמ"ש מודע לכובד האחריות"

פרקליטיו של ראש הממשלה, אלי זוהר, נבות תל צור ורועי בלכר, מיהרו להגיב אמש על המלצת המשטרה. לדבריהם, ראוי היה, כי המשטרה תימנע לחלוטין מהבעת דעה בנושאים, שאינם בתחום מומחיותה ואינם בתחום סמכותה".

פרקליטי רה"מ הוסיפו כי "נמתין בסבלנות להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אשר בניגוד למשטרה, אין ספק בלבנו, כי הוא מודע היטב לכובד האחריות המוטלת עליו. נזכיר, שהמשטרה המליצה בעבר שלוש פעמים להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן, ובאף אחת מהפעמים לא קיבל היועץ המשפטי לממשלה את המלצתה".

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה אמר, כי "חבל שהמשטרה לא למדה שום לקח מפרשיות העבר בהן יצאה בהצהרות גדולות שנסתיימו בקול ענות חלושה. מטרתה היחידה של המשטרה היא לעשות כותרות ויחסי ציבור לעצמה. בניגוד לתמונה המגמתית והחד צדדית שהיא מציגה, ראינו כבר, כי במידה והדברים מגיעים לבית משפט, כמו למשל בעדות טלנסקי, התמונה משתנה מקצה לקצה והדברים נראים אחרת לגמרי. למשטרה לא היתה שום ברירה אחרת מלבד להמליץ על כתב אישום, מאחר והיא חייבת להצדיק את העובדה שהורידו ראש ממשלה מכהן"

גורם אכיפה המעורה בפרטי החקירה אמר לוואלה! חדשות בשבוע שעבר כי קיימת תשתית ראייתית ברורה נגד ראש הממשלה. לדבריו, גם אם העד המרכזי בפרשת המעטפות, מוריס טלנסקי לא יגיע להמשך העדות, ישנן מספיק ראיות להגשת כתב אישום: "עדויות שאר המעורבים בפרשה, בעיקר זו של אורי מסר, והראיות שנאספו על ידי חוקרי המשטרה הן בישראל והן בארה"ב, מספיקות להגשת כתב אישום נגד אולמרט", אמר.

החשד: קבלת כספים במרמה

פרשת "ראשונטורס" נחשפה לפני חודשיים וחצי בלבד. לפי החשד, אולמרט מימן את נסיעות בני משפחתו לחו"ל באמצעות סכומי כסף שהתקבלו במרמה. המשטרה בדקה את החשד, לפיו, אולמרט פתח קופה במשרדי חברת הנסיעות "ראשונטורס", והזרים אליה כסף שמקורו במימון כפול ומשולש של טיסותיו לחו"ל על ידי המדינה וארגונים ציבוריים. בכסף שהצטבר, והגיע אל למעלה מ-100 אלף דולר, הוא מימן עשרות טיסות פרטיות של בני משפחתו.

פרשת מעטפות הכסף נחשפה בחודש מאי האחרון, אז נחקרו חשדות לפיהן קיבל אולמרט 120 אלף דולר במזומן מאיש העסקים האמריקאי משה טלנסקי במשך שנים החל משנת 1993 ועד סמוך לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה. במשטרה חקרו אם טלנסקי קיבל תמורה לכסף שנתן והאם מדובר בתרומות אסורות. במהלך חקירותיו האחרונות, הכחיש אולמרט את המיוחס לו, והרבה להתעמת עם חוקרי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully