וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור אלון מציעה לקיבוצים להחליף את המרכולים באלוניות

עמירם כהן

7.9.2008 / 12:53

פוטנציאל להקמת 200-150 חנויות בהשקעה הנאמדת ב-25-20 מיליון שקל. התאגידים ההקיבוציים מחזיקים ב-36.5% מקבוצת דור אלון

קבוצת דור אלון מציעה לקיבוצים להקים בתחומם חניות נוחות של רשת "אלוניות" שתחליף את המרכולים הפנימיים שקיימים כיום במרבית הקיבוצים. להערכת גורמים עסקיים, קיים בקיבוצים פוטנציאל להקמת 200-150 חנויות של אלונית בהשקעה הנאמדת ב-25-20 מיליון שקל. גורם עסקי בקיבוצים הכחיש ידיעה שפורסמה באחד העיתונים, לפיה יש הסכם בין דור אלון לתאגידים הכלכליים האזוריים של הקיבוצים (מחזיקים ב-36.5% מקבוצת מדור אלון) להקים אלוניות בקיבוצים. לדברי אותו גורם עסקי, "יחד עם זאת מדובר ברשת שבשליטת דור אלון, שהקיבוצים מחזיקים בה (באמצעות התאגידים) ביותר משליש ועל כן יש סבירות שהצעה של הרשת הזו עשויה לקבל עדיפות על הצעות של רשתות אחרות".

יו"ר דור אלון ויו"ר התאגיד הכלכלי גרנות, איציק באדר, אמר כי אין כל הסכם וכל קיבוץ רשאי לקבל או לדחות את הצעת דור אלון לפי שיקוליו.

עוד אמר באדר, כי דור אלון תשקיע את כל ההשקעות הדרושות ותתאים עצמה לצרכים ולרצונות של כל קיבוץ וחבריו: "הקיבוצים ילכו לזה אם יחשבו שזה טוב להם ולחבריהם".

מחירי המצרכים באלוניות, עשויים להיות יקרים יותר מהמחירים המסובסדים במרכולים הפנימיים הקיימים כיום בכל הקיבוצים. אך בחלק גדול מהקיבוצים, בעיקר במופרטים, קיימת מגמה לבטל הטבות שונות הניתנות כיום לחברים באמצעות שירותים ומוצרים, ולהעניק אותן ישירות לחברים.

מהניסיון בקיבוצים שחברת דור אלון הקימה בקרבתם תחנות דלק וחנויות נוחות אלונית, עולה כי באותם קיבוצים נסגרו המרכולים הפנימיים והחברים עברו לקנות מצרכים באלוניות, המנוהלות בדרך כלל על ידי הקיבוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully